کد خبر: ۹۹۳
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

9سال دمخوربودن با کتاب آسمانی

6سال بیشتر نداشته که به حفظ و قرائت قرآن علاقه‌مند می‌شود. از آن روز تا حالا حداقل 2ساعت در شبانه‌روز را به تلاوت قرآن اختصاص می‌دهد. معتقد است بیشترین آرامش را در زندگی قرآن به او هدیه داده است. در این شماره با سجاد دانشور، نوجوان ١5ساله‌ای گفت‌وگو کرده‌ایم که تا به امروز موفق به حفظ 9جزء قرآن شده است.

6سال بیشتر نداشته که به حفظ و قرائت قرآن علاقه‌مند می‌شود. از آن روز تا حالا حداقل 2ساعت در شبانه‌روز را به تلاوت قرآن اختصاص می‌دهد. چراکه معتقد است بیشترین آرامش را در زندگی قرآن به او هدیه داده است. در این شماره با سجاد دانشور، نوجوان ١5ساله‌ای گفت‌وگو کرده‌ایم که تا به امروز موفق به حفظ 9جزء قرآن شده است.

 

شروع حفظ قرآن

همه‌چیز از ٦سالگی سجاد شروع شد. وقتی که قرآن خواندن پدر و مادرش را در خانه می‌بیند و از مادر می‌خواهد که او را مثل دوستانش در کلاس حفظ قرآن ثبت‌نام کند. مادرش اکرم عزتمند دست او را می‌گیرد، به مسجد امام رضا(ع) دو قدم بالاتر از خانه خودشان می‌برد و این‌طور می‌شود که سجاد در این مسیر قدم می‌گذارد. اولین مربی او خانم نوروزی یکی از حافظان قرآن در محله بوده که در مسجد به بچه‌ها در حفظ قرآن کمک می‌کرده است. اکرم خانم عکس قاب شده روی دیوار خانه را نشانم می‌دهد. سجاد 6ساله که رحل و قرآن رو‌به‌رویش قرار دارد و به دوربین نگاه می‌کند. این عکس در مسجد محله حول و حوش سال‌های٩٣ گرفته شده است.

 

استادان برجسته من

بعد از آن سجاد به‌واسطه علاقه‌ای که به حفظ قرآن پیدا می‌کند در مؤسسه طاها در خیابان مهریز ثبت‌نام می‌کند. مؤسسه‌ای برای آموزش حفظ و قرائت قرآن. او در این مؤسسه با استادان برجسته کشوری و بین‌المللی از جمله استاد مختار دهقانی، استاد سید مهدی کاظمی و... آشنا می‌شود و زیر نظر آن‌ها آموزش می‌بیند. این استادان علاوه‌بر آموختن نکات حفظ و قرائت به سجاد علاقه او به قرآن را صدچندان می‌کنند. اینکه هنگام تدریس نکاتی را درباره تفسیر آیه‌ها بیان می‌کردند و او همیشه مشتاقانه به این نکات گوش می‌کرده است.

 

 

حفظ 9جزء قرآن

علاقه و کوشش سجاد در این راه و کمک استادن حفظ و قرائت قرآن باعث می‌شود که سجاد بتواند 2سال پیش گواهی رسمی حفظ 9جزء قرآن کریم را از آموزش و پرورش بگیرد.
علاوه بر این او تا به حال رتبه‌های زیادی را در زمینه حفظ و قرائت قرآن به دست آورده است. اما مهم‌ترینشان مقام اول استان در حفظ ٥جزء قرآن است که 3سال پیش در مسابقات دانش‌آموزی موفق به کسب این رتبه می‌شود.

سجاد در پایان می‌گوید که انگیزه‌اش برای طی‌کردن این مسیر کسب رتبه نیست بلکه پیش از کسب رتبه، مسابقه و مطرح شدن به واسطه آن موضوعات دیگری برای او اهمیت دارد.
او توضیح می‌دهد: آرامشی را که با تلاوت قرآن دریافت می‌کند با هیچ چیز دیگری در دنیا عوض نمی‌کند چون تمام لحظاتی که کلام خدا را تلاوت می‌کند همه فکرها و دغدغه‌ها و دل مشغولی‌ها از صفحه ذهنش پاک می‌شود و اومعتقد است که این معجزه قرآن است.
آرزویش این است که به‌زودی حافظ کل قرآن شود و نور قرآن تا همیشه به روح و قلبش بتابد.

کلمات کلیدی
ارسال نظر