کد خبر: ۹۹۵
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
شروع شکل‌گیری کوچه امیرآباد برمی‌گردد به سال 1340. همان دوره‌ای که منطقه قلعه ساختمان تقریبا خالی از سکنه بوده است. اولین خانه‌ها در انتهای این کوچه ساخته می‌شوند. بعدتر با تأسیس اداره نفت در امیرآباد این محله توسعه بیشتری پیدا می‌کند. حوزه علمیه، درمانگاه، مسجد و... فضاهایی است که بعدتر ساخته و باعث شده‌اند این معبر به یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های منطقه تبدیل شود اما وجه تشخص این محله را باید کال امیرآباد نامید. خندقی قدیمی که در حاشیه کوچه قرار دارد.

شروع شکل‌گیری کوچه امیرآباد برمی‌گردد به سال 1340. همان دوره‌ای که منطقه قلعه ساختمان تقریبا خالی از سکنه بوده است. اولین خانه‌ها در انتهای این کوچه ساخته می‌شوند. بعدتر با تأسیس اداره نفت در امیرآباد این محله توسعه بیشتری پیدا می‌کند. حوزه علمیه، درمانگاه، مسجد و... با گذری کوتاه در این معبر می‌توان همه این مکان‌ها را پیدا کرد. فضاهایی که باعث شده‌اند این معبر به یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های منطقه تبدیل شود اما وجه تشخص این محله را باید کال امیرآباد نامید. خندقی قدیمی که در حاشیه کوچه قرار دارد.

 

درمانگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) تنها درمانگاه با رویکرد طب سنتی منطقه است که در این خیابان قرار دارد و در سال ١٣٦٧ ساخته شده است.

 

مسجد صاحب الزمان(عج) قدیمی‌ترین مسجد کوچه است که توسط یک تاجر فرش در سال١٣5٢ ساخته می‌شود.

 

محمد حجار، قدیمی‌ترین خیاط این خیابان است. او ٣5سال است که در خیاطی کوچکش در انتهای کوچه به دوخت و دوز مشغول است.

 

مهم‌ترین ویژگی محله وجود کال قدیمی امیرآباد است. خندقی که سال‌ها پیش ساکنان قدیمی به دست خودشان آن را می‌کنند.

 

ارسال نظر