کد خبر: ۱۰۳۱
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کمبود امکانات سد راه استعدادها  

4مدال رنگارنگ در رده‌های مختلف استانی دارد. به اعتقاد خودش، مهم‌ترین مدالش را سال98 در رشته تکواندو و در سبک کیوروگی کسب کرده است. فاطمه‌زهرا نجفی، دانش‌آموز سال نهم مدرسه نیما رمضانی است که همه تلاش خود را می‌کند تا مقام‌های کشوری و بین‌المللی این رشته را نیز به دست آورد. تنها خواسته او حمایت بیشتر مسئولان از ورزش بانوان در حاشیه شهر است.

4مدال رنگارنگ در رده‌های مختلف استانی دارد. به اعتقاد خودش، مهم‌ترین مدالش را سال98 در رشته تکواندو و در سبک کیوروگی کسب کرده است. در آن مسابقات که به مناسبت هفته وحدت و زادروز فرخنده حضرت محمد(ص) برگزار شده، در رده سنی نونهالان مقام اول استان را به دست آورده است. فاطمه‌زهرا نجفی، دانش‌آموز سال نهم مدرسه نیما رمضانی است که همه تلاش خود را می‌کند تا مقام‌های کشوری و بین‌المللی این رشته را نیز به دست آورد. تنها خواسته او حمایت بیشتر مسئولان از ورزش بانوان در حاشیه شهر است.

 

کلاس تکواندو هدیه 10سالگی بود

منزل فاطمه‌زهرای 15ساله در محله شهید آوینی است. صحبت ما با او از علاقه‌اش به ورزش در دوران کودکی شروع می‌شود و بعد هم خاطره‌ای را به یاد می‌آورد. هفت ساله بوده که در مسابقه 2برادرش را شکست می‌دهد. پدر فاطمه همانجا متوجه استعداد و علاقه او به ورزش می‌شود و از همسرش می‌خواهد تا فاطمه را در کلاس‌های ورزشی ثبت‌نام کند اما مادر به علت ضعف جسمانی فاطمه تا 10سالگی او صبر می‌کند.

مادر فاطمه، مرضیه باخدا دراین‌باره می‌گوید: «فاطمه از همان کودکی به ورزش علاقه داشت اما چون لاغر و ضعیف بود نگران بودم در کلاس صدمه ببیند برای همین به او قول دادم 10ساله که شد او را ثبت‌نام کنم. در 10سالگی‌اش کل محدوده گلشهر را گشتم اما کلاس مناسبی پیدا نکردم. قصد برگشت به خانه را داشتیم که نزدیک بیمارستان امام سجاد(ع) پوستر کلاس‌های ورزشی دختران را روی دیوار دیدم. پایگاه بسیج محله برای دختران کلاس والیبال و تکواندو برگزار می‌کرد. همان روز فاطمه به کلاس والیبال رفت و روز بعد کلاس تکواندو را امتحان کرد و از من خواست تا در کلاس تکواندو ثبت‌نامش کنم.»

حاشیه شهر دختران بااستعداد کم ندارد. اما وضعیت اقتصادی خانواده‌ها و کمبود امکانات مثل سالن ورزشی مناسب باعث شده آن‌ها استعداد خود را نادیده بگیرند

فاطمه به مبارزه و رقابت علاقه زیادی دارد و می‌گوید: «رشته‌های رزمی را انتخاب کردم چون پدرم کاراته کار می‌کرد و دوست داشتم مثل او مبارزه کنم. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک بر سکوی قهرمانی کشور و جهان بایستم.» او 5سال است تکواندو کار می‌کند و تاکنون به مسابقات استانی هم راه پیدا کرده است. تازه کمربند مشکی خود را گرفته است و به‌زودی می‌تواند در مسابقات کشوری شرکت کند و مدال‌های بیشتری به دست آورد. فاطمه سال96 در مسابقات آزاد سبک کیوروگی و در رده سنی خردسالان و در وزن نهم مقام اول استان را کسب می‌کند. مسابقات را هیئت تکواندو خراسان رضوی در سالن شهدای مدافع حرم در انتهای شهید آوینی برگزار می‌کند.

این نوجوان ورزشکار درباره سبک کیوروگی می‌گوید: « تکواندو 3سبک دارد و این تنها سبکی است که در آن هنرجو مبارزه می‌کند و من به‌دلیل علاقه‌ام به مبارزه این سبک را انتخاب کردم.»سال97 در مسابقات جشنواره پایانی لیگ‌های کیوروگی و بومسه شرکت می‌کند. این مسابقات نیز توسط هیئت تکواندو استان خراسان رضوی برگزار می‌شود و فاطمه در رده سنی نونهالان با کمربند سبز در وزن چهارم مقام دوم را به دست می‌آورد.

او همچنین در سال97 در مسابقات قهرمانی کیوروگی نونهالان به مناسبت هفته ورزش و تربیت بدنی در سالن شهدای مدافع حرم در وزن چهارم مقام اول را کسب می‌کند. سال98 آخرین مدال فاطمه در رده سنی نونهالان است و او در مسابقاتی که به مناسبت هفته وحدت برگزار می‌شود مقام اول را کسب می‌کند. او کمربند مشکی خود را همان سال دریافت می‌کند. او می‌گوید: «حاشیه شهر دختران بااستعداد کم ندارد. اما وضعیت اقتصادی خانواده‌ها و کمبود امکانات مثل سالن ورزشی مناسب باعث شده آن‌ها استعداد خود را نادیده بگیرند و دست از تلاش برای رسیدن به هدف و آرزوی خود بکشند.»

ارسال نظر
نظرات بینندگان
soleimani
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
0
1
ماشالا به کارت ادامه بده
....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
2
0
مبارزش که خوبه فقط همین که نمیدونه وقتی جوانه میاد تو نوجوان بتزی میکنه تقلب میکنه نمیدونم چیشو میرسونه؟