کد خبر: ۱۰۳۴
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه ای با 10 شهید

ده‌متری سلمان (شهید علیمردانی35) یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین کوچه‌های محله کوی سلمان است. این محله نام خود را از این کوچه که در مرکز آن قرار دارد وام گرفته است. در گذشته‌های دور و سال‌های پیش از انقلاب اسلامی این کوچه در روستای حسین‌آباد کرمانی‌ها قرار داشته و به زمین‌های موقوفی میرزای ناظر ختم می‌شده است. در حال حاضر اینجا بین خیابان شهید علیمردانی و خیابان میرزا کوچک خان8 قرار دارد.

ده‌متری سلمان (شهید علیمردانی35) یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین کوچه‌های محله کوی سلمان است. این محله نام خود را از این کوچه که در مرکز آن قرار دارد وام گرفته است. در گذشته‌های دور و سال‌های پیش از انقلاب اسلامی این کوچه در روستای حسین‌آباد کرمانی‌ها قرار داشته و به زمین‌های موقوفی میرزای ناظر ختم می‌شده است. در حال حاضر اینجا بین خیابان شهید علیمردانی و خیابان میرزا کوچک خان8 قرار دارد. حدود 50سال پیش مرحوم حبیب شکری از بزرگان محله که پیگیر آمدن برق و آب به محله و این راسته کوچه بوده است نام اینجا را ده‌متری سلمان می‌گذارد.

 

لیلا امیری کمرسِتان، مادر شهید حسین تقی‌زاده از شهدای دفاع مقدس است. شهید تقی‌زاده یکی از 10شهید کوچه سلمان است.

 

قلم‌زنی محمد خشتابه در حاشیه این کوچه قرار دارد. او بیش از 3دهه است که در این مغازه کوچک روی چوب قلم‌زنی می‌کند.

 

مسجد و حسینیه امام زین العابدین(ع) پایگاه فعال اجتماعی و مذهبی محله است که در نبش سلمان15 واقع شده و در سال1350 به همت ساکنان محل افتتاح شده است.

 

غلامعلی رمضانی نزدیک 80سال دارد. او و همسرش در مغازه پلاستیک‌فروشی‌شان از قبل انقلاب اسلامی تا به حال مشغول کار هستند.

 

ارسال نظر