کد خبر: ۱۰۷۷
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

رکوردزنی نوجوان محله سجاد در دوران کرونا

تعطیلی استخرها فرصت خوبی به این نوجوان ورزشکار محله سجاد داده است تا برای کنکور آماده شود گرچه او در رشته علوم‌تجربی در مدرسه تیزهوشان تحصیل می‌کند و هیچ‌گاه در درسش کم نگذاشته است. خودش می‌گوید: پس از مدرسه ساعت‌های طولانی را به تمرین می‌گذراندم. تمام تلاش خود را کرده‌ام که هر دو را در کنار هم پیش ببرم و رسیدگی کامل به هر دو سخت است. با این حال شنا سبب شده خود را در چند بُعد پرورش دهم و به استعدادهای دیگرم توجه کنم.

رزا استیلایی ساکن محله سجاد و از آن نوجوانانی است که ورزش را در کنار درس به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کنند. او نزدیک به 11سال است که به ورزش شنا مشغول است و تاکنون توانسته مقام‌ها و رکوردهای خوبی کسب کند که مهم‌ترین آن رکوردی است که به گفته خودش پس از 10سال توسط او شکسته شده است.

 

کسب مقام‌های برتر

رزا 17ساله است و از 6سالگی به ورزش شنا رو آورده و در این زمینه آموزش می‌بیند. او در این‌باره می‌گوید: «اولین رقابت رسمی‌ام به مسابقات استانی ورزشی دانش‌‌آموزی در سال91 برمی‌گردد که با کسب رتبه سوم به سرانجام رسید. پس از آن شرکت در مسابقات گوناگون را تجربه کردم که با موفقیت‌هایی همراه بود. کسب مقام‌های دوم و سوم 50متر و 100متر قورباغه در مسابقات دانش‌آموزی کشوری شنا در 2سال متوالی 94 و 95، کسب 5مقام دومی و سومی در 5رشته در مسابقات کشوری شنا، کسب مقام‌های اول، دوم و سوم به ترتیب در رشته‌های کرال‌پشت 50متر، 100‌متر و 200متر در مسابقات قهرمانی کشوری مسافت بلند در سال97، همچنین کسب مقام اول در 50متر و 100متر کرال‌پشت و رکوردزنی 2رشته و همچنین کسب مقام دوم در 200متر کرال‌پشت در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر دختران در سال98، افتخارات ورزشکار محله سجاد است.»

رزا توانست با 2ماه تمرین و تلاش بسیار رکورد کشوری 50متر و 100 متر کرال‎پشت را به قول خودش پس از گذشت سال‌ها جابه جا کند

 

رکوردزنی کشوری

رزا که در تمام رقابت‌ها از رقبایش کوچک‌تر بوده است، سال98 خود را برای مسابقات دیگری آماده می‌کند اما درست 2روز مانده به حضور و شرکت در مسابقه، شیوع کرونا مانع از برگزاری آن می‌شود. کرونا می‌‌آید و درهای استخرها را می‌بندد. او می‌گوید: «طی دوران کرونا که استخرها بسته بود ناامیدی نیز به سمت ما آمد و اگر مربی‌ام، شبنم حقیقی موحد، نبود از ادامه راه دست می‌کشیدیم.

او در این دوران سختی کار را پذیرفت و در نبود استخر ما را حمایت کرد. تمام تلاش خود را به کار گرفت تا با ورزش‌های هوازی جسممان آماده بماند.»در نهایت اسفند سال گذشته مسابقات تایم‌تریل کشوری (رکوردگیری) شنای بانوان با عنوان یادواره سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد که فقط به رکوردزنی می‌پرداخت. رزا توانست با 2ماه تمرین و تلاش بسیار رکورد کشوری 50متر و 100 متر کرال‎پشت را به قول خودش پس از گذشت سال‌ها جابه جا کند که آن روز را خاطره‌ای فراموش‌نشدنی می‌داند.

 

ضرورت توجه به شنا

تعطیلی استخرها فرصت خوبی به این نوجوان ورزشکار محله سجاد داده است تا برای کنکور آماده شود گرچه او در رشته علوم‌تجربی در مدرسه تیزهوشان تحصیل می‌کند و هیچ‌گاه در درسش کم نگذاشته است. خودش می‌گوید: « پس از مدرسه ساعت‌های طولانی را به تمرین می‌گذراندم. تمام تلاش خود را کرده‌ام که هر دو را در کنار هم پیش ببرم و رسیدگی کامل به هر دو سخت است. با این حال شنا سبب شده خود را در چند بُعد پرورش دهم و به استعدادهای دیگرم توجه کنم.»او به اهمیت این ورزش هم اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «شنا و ورزش‌های آبی آن‌طور که باید حمایت نمی‌شوند. در شرایط کرونا بسیاری از ورزش‌ها و باشگاه‌ها برپا بود اما شنا حتی برای قهرمانان ممنوع شد.

ارسال نظر