کد خبر: ۱۰۹۸
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مربی کوچک «امیرآباد»

شرح فعالیت‌هایش را که بشنوی به‌سختی می‌توانی سن و سال کمش را باور کنی. ١٢سال بیشتر ندارد اما در همین سن و سال به فعالیت‌های متفاوتی پرداخته و در هر کدام مهارتی را کسب کرده است. عروسک‌گردانی را از همان دوران کودکی دوست داشته و چند تئاتر عروسکی را توی مدرسه به روی صحنه برده است. در همین دوران قرنطینه اوقات فراغتش را به حفظ قرآن پرداخته و حالا حافظ کل قرآن است.

شرح فعالیت‌هایش را که بشنوی به‌سختی می‌توانی سن و سال کمش را باور کنی. ١٢سال بیشتر ندارد اما در همین سن و سال به فعالیت‌های متفاوتی پرداخته و در هر کدام مهارتی را کسب کرده است. عروسک‌گردانی را از همان دوران کودکی دوست داشته و چند تئاتر عروسکی را توی مدرسه به روی صحنه برده است. در همین دوران قرنطینه اوقات فراغتش را به حفظ قرآن پرداخته و حالا حافظ کل قرآن است. فرزانه جهانی در بسیج محله هم فعال است و به هم‌سن و سال‌های خودش در محله امیرآباد حفظ قرآن را آموزش می‌دهد.


عروسک‌گردانی در مدرسه

داستان علاقه فرزانه به عروسک و عروسک‌گردانی از دوران کودکی شروع می‌شود. از همان زمان بیش از دیگر هم‌سالانش به عروسک بازی علاقه داشته و ساعت‌ها با عروسک‌هایش به اجرای نمایش می‌پرداخته است. این علاقه تا سال‌های بعد با او می‌ماند تا جایی که در دوران دبستان با کمک دوستانش در مراسم مختلف تئاتر عروسکی اجرا می‌کند. آخرین اجرای او در مدرسه به پیش از ایام کرونا برمی‌گردد که بین عروسک‌گردان‌های مدرسه مقام اول را کسب می‌کند. مضامین اجراهای فرزانه هم بیشتر اخلاقی هستند. موضوعاتی مثل احترام به پدر و مادر، اهمیت تحصیل و... .

با مهارت‌ها و تکنیک‌هایی که یاد گرفته بودم روزی چند صفحه قرآن حفظ می‌کردم و در این 2سال توانستم حافظ کل قرآن شوم.پ

 

حفظ خودآموز قرآن

وجه دیگر زندگی فرزانه حفظ و قرائت قرآن است. او از همان دوران کودکی به حفظ قرآن علاقه‌مند بوده است. مادر که این شیفتگی را می‌بیند او را در کلاس‌های حفظ قرآن در مهدالرضا(ع) ثبت‌نام می‌کند. فرزانه با توجه به استعداد و تلاشی که از خودش نشان می‌دهد از طریق مربیانش به کلاس‌های حفظ قرآن در حرم مطهر معرفی می‌شود. او تا پیش از شیوع کرونا در این کلاس‌ها شرکت می‌کرده اما با شروع قرنطینه تصمیم دیگری می‌گیرد. خودش تعریف می‌کند: در کلاس‌های حفظ قرآن توانستم چند جزء قرآن را حفظ کنم اما با تعطیلی کلاس‌ها تصمیم گرفتم خودم دست به کار شوم. با توجه به مهارت‌ها و تکنیک‌هایی که یاد گرفته بودم روزی چند صفحه قرآن حفظ می‌کردم و در این 2سال توانستم حافظ کل قرآن شوم.

 

ماجرای «نوجوانی که به خاطر یک جفت کفش اسکیت حافظ کل قرآن شد» را اینجا بخوانید

 

آرزوی فرزانه

فرزانه علاوه بر همه این‌ها در بسیج خواهران مسجد پنج‌تن در امیرآباد هم عضویت دارد. او از همان دوران کودکی به واسطه مادرش در مسجد رفت و آمد داشته و عضو بسیج هم بوده است. اما این چند سال فعالیتش پررنگ‌تر می‌شود. تا جایی که حالا کلاس‌های حفظ قرآن را برای بچه‌های هم‌سن و سال خودش در مسجد برگزار می‌کند. 20دختر کودک و نوجوان زیرنظر فرزانه حفظ قرآن را آموزش می‌بینند. او در آخر می‌گوید: آموزش را خیلی دوست دارم. دلم می‌خواهد یک روز یکی از بهترین مربیان حفظ قرآن در کشور باشم.

او علاوه بر این‌ها به فعالیت‌های ورزشی هم علاقه دارد. رشته طناب‌زنی رشته ورزشی مورد علاقه اوست. در همین دوران قرنطینه که مجبور بوده ساعت‌ها در خانه بماند، درس بخواند و قرآن حفظ کند از پدر و مادرش می‌خواهد که برای او طناب بخرند. آن اوایل مهارت چندانی در این رشته نداشته اما حالا در طناب‌زنی مهارت خاصی پیدا کرده. حالا برنامه‌اش این است که در مسابقات طناب‌زنی هم شرکت کند و بتواند در این رشته هم رتبه کسب کند.

 

 

ارسال نظر