کد خبر: ۱۰۹۹
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

خیریه‌ای که به کمک مردم آمد

محله مهدی‌آباد یکی از حاشیه‌ای‌ترین محلات مشهد است. محله‌ای کم‌برخوردار با کمترین میزان توسعه. تعداد خانوارهای نیازمند در این محله کم نیست. این را از تعداد خیریه‌ها و کمک‌هایی که به این محله می‌شود می توان فهمید. خیران مستقیم و غیرمستقیم به کمک اقشار کم‌درآمد این محدوده می‌آیند.

محله مهدی‌آباد یکی از حاشیه‌ای‌ترین محلات مشهد است. محله‌ای کم‌برخوردار با کمترین میزان توسعه. تعداد خانوارهای نیازمند در این محله کم نیست. این را از تعداد خیریه‌ها و کمک‌هایی که به این محله می‌شود می توان فهمید. خیران مستقیم و غیرمستقیم به کمک اقشار کم‌درآمد این محدوده می‌آیند. اعضای شورای اجتماعی محله همیشه تلاش کرده اند تا از خیران کمک بگیرند و نیازهای اساسی خانواده‌ها را برطرف کنند. تلاش آن‌ها بی‌نتیجه نبوده است ولی شیوع کرونا و ادامه آن باعث شد تا به تعداد خانوارهای نیازمند این محله اضافه شود. بسیاری از ساکنان این محدوده کارگر هستند و با آمدن کرونا کار خود را از دست داده اند. حالا این محله به کمک‌های بیشتری نیاز دارد.

ضدعفونی کوچه، خیابان‌ها و مکان‌های عمومی مثل مساجد، بوستان‌ها و درب خانه‌ها بخشی از فعالیت‌های خیریه انصار الزهرا(س) است

 

توزیع 18هزار کارت نان برای مقابله با گرسنگی

خلیل‌ا.. نیازی، رئیس شورای اجتماعی محله مهدی‌آباد، یکی از ساکنان فعال این محدوده است. او مسئول هیئت امنای مسجد حضرت مهدی(عج) و جوادالائمه(ع) معروف به مسجد دونور و مسئول خیریه انصار الزهرا(س) نیز هست. از ابتدای شیوع کرونا او به همراه دیگر اعضای شورای اجتماعی محله فعالیت‌های زیادی در این محدوده داشته‌اند. ضدعفونی کوچه، خیابان‌ها و مکان‌های عمومی مثل مساجد، بوستان‌ها و درب خانه‌ها بخشی از فعالیت‌های خیریه انصار الزهرا(س) است.

نیازی به تهیه بسته‌های بهداشتی از ابتدای شیوع و توزیع آن بین 56هزار خانوار در محدوده عباس‌آباد، شهرک حجت‌آباد و شهرک امام علی(ع) اشاره می‌کند و می‌گوید: «این بسته‌ها شامل موادشوینده و بهداشتی، ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده دست بود که با کمک گروه‌های جهادی شهید عابس، یادگار امام(ره) و خیریه انصار الزهرا(س) تهیه و توزیع شد و تمام خانه‌های محله از این بسته‌ها استفاده کردند.» 6ماه اول سال99 نیز این خیریه با کمک نیکوکاران توزیع سبد معیشتی را برعهده داشت.

نیازی می‌گوید: «6ماه اول سال99 بسیاری از ساکنان این محله بیکار شدند و فشار اقتصادی زیادی را تحمل کردند. اگر این بسته‌ها توزیع نمی‌شد با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شدیم. تا قبل از شدت یافتن کرونا، 700خانوار مشکل اقتصادی داشتند اما با شدت یافتن آن تعداد خانوارهای نیازمند به 900خانوار رسید. حدود 1328بسته معیشتی در سال99 بین خانوارها تقسیم شد. امسال هم از ابتدا تاکنون بیش از 18هزار کارت نان هر کدام 3عدد نان با همکاری نانوایی‌ها توزیع شد. حدود 560بسته گوشت نذری هم بین این خانوارها تقسیم کردیم. حدود 500هزار پرس غذای گرم و 2500پرس شله و حلیم در این مدت به دست نیازمندان رسیده است. بخشی از کمک‌ها نیز نقدی بود. هزینه دارو و درمان بیماران مبتلا به کرونا نقدی به آن‌ها پرداخت شد .»

 

رعایت نکات بهداشتی کمتر مورد توجه است

تعدادی از بسته‌های بهداشتی با همکاری اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه5 در محله توزیع شده است. نیازی ادامه می‌دهد: «رابط بهداشت شهرداری نیز همکاری خوبی با اعضای شورای اجتماعی در 2سال گذشته داشته و با چاپ پوستر و برگه‌های آموزشی هشداردهنده به ما کمک کرد. از ابتدای سال1400 نیز بیش از 500بسته معیشتی به اقشار کم‌درآمد داده شد و 2000پرس غذای گرم نیز توزیع شده است. نان نیز همیشه در حال توزیع است. اما با طولانی‌شدن شیوع بیماری رعایت نکات بهداشتی کمتر مورد توجه است و این باعث افزایش بیماری شده است. متأسفانه مردم همچنان با مشکل کمبود منابع مالی روبه رو هستند.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر