کد خبر: ۱۱۰۱
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه پر رفت و آمد

کوچه حر86 را سال‌هاست اهالی قدیمی کوچه، ذاکری می‌نامند؛ معبری قدیمی در شهرک شهید باهنر که با تأسیس مسجد معروف موسی بن جعفر(ع) در همین کوچه در بین ساکنان جدید به نام کوچه موسی بن جعفر(ع) معروف شده است. از اهالی که درباره نام قدیمی کوچه می‌پرسم اطلاعات زیادی در دست ندارند اما می‌گویند که ذاکری ظاهرا نام شخصی بوده که سال‌ها پیش در همین کوچه سکونت داشته است.

کوچه حر86 را سال‌هاست اهالی قدیمی کوچه، ذاکری می‌نامند؛ معبری قدیمی در شهرک شهید باهنر که با تأسیس مسجد معروف موسی بن جعفر(ع) در همین کوچه در بین ساکنان جدید به نام کوچه موسی بن جعفر(ع) معروف شده است. از اهالی که درباره نام قدیمی کوچه می‌پرسم اطلاعات زیادی در دست ندارند اما می‌گویند که ذاکری ظاهرا نام شخصی بوده که سال‌ها پیش در همین کوچه سکونت داشته است. هرچه هست این کوچه باریک و شلوغ حالا یکی از پررفت و آمدترین معابر شهرک باهنر شده است. عطاری، خرازی، نانوایی و... بسیاری از مشاغل موردنیاز مردم در آن پیدا می‌شود.

 

مسجد موسی بن جعفر (ع)در سال١٣٦٠ تأسیس و به محل حضور دغدغه‌مندان محله تبدیل شده است.

 

دبستان دخترانه عاشورا در ابتدای این کوچه با داشتن 2شیفت صبح و عصر یکی از قدیمی‌ترین مدارس منطقه است که در سال١٣٥٩ تأسیس شده است.

 

تجمع جمعیت و صف‌های طولانی و شلوغ‌پلوغ در مقابل نانوایی محله آن هم در این شرایط بحرانی شیوع ویروس، صحنه‌ای شده که ساکنان کوچه هر روز شاهد آن هستند.

 

عباسعلی قربان فجر که دهه هفتم زندگی‌اش را رد کرده، ٥٠ سال از سکونتش در این محله می‌‌گذرد. او یک میوه فروشی کوچک و قدیمی دارد.

 

ارسال نظر