کد خبر: ۱۱۳۷
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

دشواری‌های آموزش آنلاین به بیان نوجوان المپیادی محله آب و برق

هلیا احمدی می‌گوید: برای المپیاد حدود 3ماه وقت گذاشتم. با اینکه خانواده مخالف بودند، تصمیم گرفتم شرکت کنم. به مادر و پدرم گفتم تمام تمرکزم را روی درسم می‌گذارم. آن‌ها هم وقتی تلاش جدی مرا دیدند پذیرفتند. من معتقدم زمین محیط زندگی ماست و باید آن را بهتر بشناسیم.

حضور در المپیادهای درسی شاید برای خیلی از دانش‌آموزان یک رؤیا باشد ولی برای بچه‌های مدرسه آرمینه مصلی‌نژاد انگار یک روند عادی است. هلیا احمدی نوجوان محله آب وبرق که متولد نیمه دوم سال82 است و سال یازدهم خود را به پایان رسانده، در رشته زمین‌شناسی در مرحله اول کشوری قبول شده و منتظر نتایج مرحله بعدی است.

 

خانواده محصل

هلیا که ظاهری آرام دارد می‌گوید: رشته تحصیلی‌ام ریاضی است اما برای شرکت در المپیاد، زمین‌شناسی را انتخاب کردم. زیرا هم به این رشته علاقه داشتم و هم متوجه شدم آماده‌شدن برای المپیادهای ریاضی وقت‌گیر است و من را از درس خودم عقب می‌اندازد. برای المپیاد حدود 3ماه وقت گذاشتم. با اینکه خانواده مخالف بودند، تصمیم گرفتم شرکت کنم. به مادر و پدرم گفتم تمام تمرکزم را روی درسم می‌گذارم. آن‌ها هم وقتی تلاش جدی مرا دیدند پذیرفتند. من معتقدم زمین محیط زندگی ماست و باید آن را بهتر بشناسیم.

مادرم هم دانشجوست و همین نکته باعث می‌شود که من و خواهر و برادرم بیشتر برای مطالعه وقت بگذاریم

هلیا فرزند بزرگ خانواده است، برادرش کلاس دهم و خواهرش کلاس هفتم را آغاز خواهند کرد. به همین دلیل حس می‌کند باید الگویی پرتلاش برای آن‌ها باشد. او می‌گوید: در خانه ما فضای درس خواندن حاکم است، مادرم هم دانشجوست و همین نکته باعث می‌شود که من و خواهر و برادرم بیشتر برای مطالعه وقت بگذاریم. من روزی حدود 8ساعت در خانه درس می‌خوانم، به زودی آن را به 10ساعت می‌رسانم و هرچه زمان می‌گذرد این ساعت‌ها را اضافه می‌کنم.

 

کلاس‌های آنلاین کارایی لازم را ندارد

او که تصمیم دارد در رشته مهندسی کامپیوتر و در شاخه «آی‌تی» تحصیلاتش را ادامه دهد می‌گوید: در این رشته، هم استعداد دارم و هم علاقه. من فکر می‌کنم اگر نسل ما پرتلاش وارد فضای کار آی‌تی شود، کشور پیشرفت می‌کند.

او که خودش را دختری درون‌گرا می‌داند به قرنطینه و ماندن در خانه اعتراضی ندارد. برای تفریح و استراحت گاهی نقاشی مینی‌مال می‌کشد و گاهی هم دستبند درست می‌کند. عصرها همراه برادر و دوستش دوچرخه‌سواری می‌کند و چند ساعتی را هم در فضای مجازی وقت می‌گذراند.

هلیا می‌داند که حضورش در فضای مجازی وقت او را هدر می‌دهد و تصمیم دارد زمان آن را به حداقل برساند. با وجود اینکه در خانه ماندن او را آزار نمی‌دهد می‌گوید: اصلا دوست ندارم سال دوازدهم غیرحضوری باشد چون آموزش‌ها سخت‌تر می‌شود. کلاس‌های آنلاین کارایی کمتری دارند و واقعا آدم 7صبح در خانه باانگیزه درس نمی‌خواند. بسیاری از دانش‌آموزان فعال، کلاس‌های حضوری خود را به‌طور خصوصی و نیمه‌خصوصی خواهند گذراند که این رقابت را برای ما سخت‌تر می‌کند.

ارسال نظر