کد خبر: ۱۱۷۹
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه شهید آوینی33 معروف به خیابان درمانگاه

خیابان شهید آوینی33 (خیابان شفیعی 34) از فلکه دوم گلشهر آغاز و به بولوار شهید آوینی میرسد. این معبر که از چند سال قبل به درخواست اهالی از سمت شفیعی به بولوار شهید آوینی یک‌طرفه شده است، یکی از اصلی‌ترین معبرهای محدوده گلشهر است و مابین 2محله نیزه و آوینی قرار دارد. به دلیل وجود بیمارستان امام سجاد(ع) در اینجا، اهالی به آن خیابان درمانگاه می‌گویند. به‌جز بیمارستان، یک سالن ورزشی، درمانگاه، مسجد، دبیرستان، تالار پذیرایی و پایگاه سلامت گلریز هم در این خیابان قرار دارد.

خیابان شهید آوینی33 (خیابان شفیعی 34) از فلکه دوم گلشهر آغاز و به بولوار شهید آوینی می‌رسد. این معبر که از چند سال قبل به درخواست اهالی از سمت شفیعی به بولوار شهید آوینی یک‌طرفه شده است، یکی از اصلی‌ترین معبرهای محدوده گلشهر است و مابین 2محله نیزه و آوینی قرار دارد. به دلیل وجود بیمارستان امام سجاد(ع) در اینجا، اهالی به آن خیابان درمانگاه می‌گویند. به‌جز بیمارستان، یک سالن ورزشی، درمانگاه، مسجد، دبیرستان، تالار پذیرایی و پایگاه سلامت گلریز هم در این خیابان قرار دارد.

 

مسجد محوری امام حسن مجتبی(ع)  در ابتدای کوچه شهید آوینی33 قرار دارد و تاریخ ساخت آن سال1350 است. بانی این بنا فردی به نام حاج عیسی پاکباز بوده است.

 

 

احمد نجفی، کاسب قدیمی این خیابان است. او مهاجر افغانستانی است و قبل انقلاب به ایران آمده است. احمد 30سال است که آبنبات‌پزی دارد و در این خیابان بنام است.

 

دبیرستان دخترانه دوره دوم مقتدری طوسی از مدارس عادی دولتی است که در سال  1372 خورشیدی  در این محله ساخته  شد.

 

بیمارستان خیریه امام سجاد(ع) در مساحت 6500متر دارای بخش‌های بستری، اتـاق عمـل، اورژانـس، دیالیز، آزمایشگاه، داروخانه و درمانـگاه‌های تخصـصی است.

ارسال نظر