کد خبر: ۱۱۸۰
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

دختر همه فن حریف «مهرآباد»

چشم‌هایش شوق موفقیت دارد و وجودش پر از انگیزه است. نوجوان محله مهرآباد از 4سالگی ورزش حرفه‌ای را آغاز کرده و حالا قهرمان محله و شهرش شده است. ستایش تیموری 12ساله تکواندوکار باانگیزه‌ای است که رؤیای المپیک را درسر می‌پروراند و آرزو دارد روی سکوی قهرمانی جهان بایستد.

چشم‌هایش شوق موفقیت دارد و وجودش پر از انگیزه است. نوجوان محله مهرآباد از 4سالگی ورزش حرفه‌ای را آغاز کرده و حالا قهرمان محله و شهرش شده است. ستایش تیموری 12ساله تکواندوکار باانگیزه‌ای است که رؤیای المپیک را درسر می‌پروراند و آرزو دارد روی سکوی قهرمانی جهان بایستد.

 

مدال طلای استانی ژیمناستیک

ستایش هم دان2 تکواندو دارد، هم در رشته ژیمناستیک مقام دارد و هم زبان انگلیسی را در بالاترین سطح‌ها آموخته است. می‌گوید: «کودک که بودم به ورزش‌های مبارزه‌ای و پرهیجان خیلی علاقه داشتم. از 4 تا 6سالگی ورزش ژیمناستیک را شروع کردم و افتخاراتی هم به دست آوردم ولی در اصل به خاطر تکواندو سراغ ژیمناستیک رفتم چون برای تکواندو انعطاف بدنی خیلی ضروری بود.» مادرش خانه‌دار و پدرش کارگر است آن‌ها خیلی دوست داشتند و دارند که ستایش در رشته‌ای ورزشی آموزش ببیند و پیشرفت کند، برای همین پدرش تحقیق می‌کند و بهترین باشگاه ورزشی محدوده‌های اطراف را پیدا می‌کند. ستایش می‌گوید: «برای ژیمناستیک به باشگاه شهید رجایی در بولوار مصلی رفتم و آنجا پیش استاد حق‌پناه آموزش دیدم. سال95 مدال طلا و سال 94 مدال برنز استانی را در هیئت ژیمناستیک در رده خردسالان به دست آوردم.»

2مدال طلا، یک نقره و 3برنز در مسابقات تکواندو هیئت تکواندو و لیگ استانی افتخارات ستایش در این رشته است

 

مدال‌های رنگارنگ استانی در تکواندو

اما تکواندو را از همان 6سالگی به‌طور فشرده آغاز می‌کند. استادانش حسین خان چوپانی و زهرا شارعی هستند. به سبب مشغله‌های پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ ستایش او را به کلاس‌های مختلف می‌برند. ستایش چون از قبل ژیمناستیک کار بوده، در ابتدای آموزش تکواندو از سطح متوسط کارش را آغاز می‌کند و به‌دلیل علاقه‌اش فشرده آموزش می‌بیند، یعنی به جای 3سال، سر 6ماه آماده مسابقات می‌شود. او هر 2سبک تکواندو یعنی کیوروگی و پومسه را کار می‌کند ولی بیشتر افتخاراتش مربوط به کیوروگی یعنی بخش مبارزه است.

او با همین سن کمش در تکواندو افتخارات زیادی کسب کرده است. 2مدال طلا، یک نقره و 3برنز در مسابقات تکواندو هیئت تکواندو و لیگ استانی افتخارات او در این رشته است. ستایش در رده سنی و وزن خودش نفر اول استان شده و به تیم هیئت تکواندو چناران هم دعوت شده است.

 او دان2 تکواندو را به دست آورده که برای سن کمش امتیاز بزرگی است. البته که همراهی خانواده این مسیر را برایش هموار کرده است. مادربزرگش حتی برای مسابقات و تعیین سطح کمربند، او را به شهرهای دیگر کشور هم برده است. آرزوی ستایش رسیدن به المپیک و ایستادن روی سکوی قهرمانی آن است. او می‌خواهد بعد از قهرمانی بهترین استاد تکواندو برای دختران در ایران و جهان شود.

ستایش تیموری 2مدرک بین‌المللی و 10مدرک آموزشگاهی در حوزه زبان انگلیسی دارد

 

فقط دندان‌پزشکی

بخش دیگر زندگی ستایش علاقه به زبان انگلیسی است. او از 4سالگی آموختن زبان انگلیسی را شروع کرده و در بالاترین سطح قرار دارد. 2مدرک بین‌المللی و 10مدرک آموزشگاهی حاصل سال‌ها آموختن زبان انگلیسی است. می‌گوید هم‌کلاسی‌های او در آموزشگاه‌های زبان، خانم‌ها و آقایان سن بالا هستند و تنها نوجوان بین آن‌ها در آن سطح ستایش است. آرزوی دیگرش در زمینه تحصیل است: «عاشق دندان پزشکی هستم. حتی اگر پزشکی هم قبول شوم نمی‌روم و فقط دندان‌پزشکی را دوست دارم.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر