کد خبر: ۱۱۹۸
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نوجوان محله حجاب، آماده اعزام به بازی‌های آسیایی 2021 است

خرداد امسال اردوی تیم ملی بسکتبال نوجوانان برای مسابقات آسیایی2021 در اصفهان برگزار شد. یکی از اعضای دعوت‌شده به این تیم امیررضا جعفری است که مثل بیشتر پسرها از بچگی عاشق فوتبال بود. تا سال ششم هر سال 3ماه تابستان را به تهران می‌رفت تا با پسرخاله‌اش متین فوتبال بازی کند. اما بعد از آن قرار بود مسیر زندگی‌اش تغییر کند.

خرداد امسال اردوی تیم ملی بسکتبال نوجوانان برای مسابقات آسیایی2021 در اصفهان برگزار شد. یکی از اعضای دعوت‌شده به این تیم امیررضا جعفری، ساکن محله حجاب، است. امیررضای 16ساله مثل بیشتر پسرها از بچگی عاشق فوتبال بود. یادش هست هر روز با دمپایی دوانگشتی جلوی محوطه آپارتمان‌های انتهای حجاب همراه با دوستانش فوتبال بازی می‌کرد. تا سال ششم هر سال 3ماه تابستان را به تهران می‌رفت تا با پسرخاله‌اش متین فوتبال بازی کند. اما بعد از آن قرار بود مسیر زندگی‌اش تغییر کند. سال ششم دبستان بود که در مسابقات فوتبال ناحیه7 همراه با تیم مدرسه گلستان مقام اول را به دست آورد.

با توجه به اینکه دانش‌آموزان می‌توانند در 2مسابقه توپی و یک مسابقه انفرادی شرکت کنند با تشویق دبیر ورزش در مسابقه هندبال ناحیه7 نیز شرکت کرد و همراه تیم مقام سوم مسابقات را برای مدرسه به دست آورد. البته امیررضا به پیشنهاد معاون مدرسه در مسابقات دوومیدانی نیز شرکت کرد و مقام اول صدمتر را در همان سال برای ناحیه7 کسب کرد.

 

راه‌یابی به اردوی تیم ملی نوجوانان کشور

سال96 به دلیل کسب این مدال‌های رنگارنگ برای امیررضا سال خاطره‌انگیزی است. می‌گوید: «بعد از کسب تمام این مدال‌ها یک روز همراه با دوستان مدرسه و محله به سالن ورزشی بسکتبال رفتم. مربیان سالن با دیدن قد و اندازه دست‌هایم پیشنهاد دادند که در تمرینات حاضر شوم و بسکتبال را امتحان کنم.» امیررضا با کمک مربیان سریع حرکات و فنون بسکتبال را یاد گرفت و به‌عنوان کاپیتان تیم برای مسابقات استانی انتخاب شد. 

او از صادق سمیعی و امیررضا کریمی به عنوان اولین مربیانش در این رشته یاد می‌کند و می‌گوید: «نکات بسیار زیادی از این 2بزرگوار آموختم. روزی 2بار تمرین داشتیم. در مسابقات استانی شرکت کردیم و آنجا به تیم قوی سبزوار باختیم و مقام دوم استان را به دست آوردیم.»

مربیان سالن با دیدن قد و اندازه دست‌هایم پیشنهاد دادند که در تمرینات حاضر شوم و بسکتبال را امتحان کنم

بعد از ‌آن و در مرحله کشوری تیم سبزوار و تیم دوم در مسابقات کشوری شرکت نمی‌کند و به این ترتیب امیررضا به عنوان یکی از بازیکنان موفق با تیم سوم به مسابقات کشوری راه پیدا کرد و همراه با این تیم به تبریز رفت. بازی او در مسابقات کشوری آن‌قدر درخشان بود که مربیان تیم ملی دانش‌آموزی از او برای حضور در تیم دعوت کردند. بعد از برگشت از این مسابقات او با رضا خبازان، بازیکن پیشین تیم ملی بسکتبال، آشنا شد و تمرین‌‌های خود را جدی‌تر دنبال کرد. 

همان موقع سیدجواد جعفری، مربی دیگر امیرضا، تصمیم گرفت تیمی را برای مسابقات کشوری نوجوانان آماده کند و امیررضا یکی از گزینه‌های او بود. امیررضا همراه با تیم نوجوانان مشهد به مسابقات منطقه‌ای رفت و مقام اول را کسب کرد. در مرحله بعد و در مصاف با تیم‌های قوی تهران، اصفهان و اراک، مقام سوم کشوری را به دست آوردند.

یک هفته بعد امیررضا برای اردوی تیم ملی نوجوانان در بازی‌های آسیایی 2021 به اراک دعوت شد. حالا او عضو این تیم است و منتظر است مسابقات بعد از کاهش کرونا برگزار شود.

امیررضا قدردان زحمات پدر و مادرش است و می‌گوید: «هرچه دارم از دعای خیر پدر و مادرم است». او هم مثل بسیاری از دوستانش می‌خواهد در باشگاه مطرح کشور و اروپا بازی کند. امیررضا هدفش را انتخاب کرده و برای رسیدن به بهترین جایگاه تلاش می‌کند.

ارسال نظر