کد خبر: ۱۲۳۰
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

از سر شوخی، بازیگر شدم!

در خانه و مدرسه روی دکتر یا مهندس شدنش حساب باز کرده بودند، اما امروز همه دوستان و آشنایانش ‌او را در‌ کسوت یک هنرمند می‌شناسند. مهدی محروقی متولد1380 است؛ کسی که یک رخداد شیرین در سیزده‌سالگی، مسیر زندگی‌اش را چنان تغییر داد که در کوتاه‌مدت در عرصه هنر خوش درخشید و میان هنرمندان هم‌ردیفش پرآوازه شد. انتخاب برای بازی در نقش‌اول برخی تئاترها،‌ اجرا در شبکه استانی و ملی، اجرای تئاترهای خیابانی در شهرهای مختلف استان و کشور و... بخش مهمی از ‌موفقیت‌های هنری‌ محروقی است.

در خانه و مدرسه روی دکتر یا مهندس شدنش حساب باز کرده بودند، اما امروز همه دوستان و آشنایانش ‌او را در‌ کسوت یک هنرمند می‌شناسند. مهدی محروقی متولد1380 است؛ کسی که یک رخداد شیرین در سیزده‌سالگی، مسیر زندگی‌اش را چنان تغییر داد که در کوتاه‌مدت در عرصه هنر خوش درخشید و میان هنرمندان هم‌ردیفش پرآوازه شد. انتخاب برای بازی در نقش‌اول برخی تئاترها،‌ اجرا در شبکه استانی و ملی، اجرای تئاترهای خیابانی در شهرهای مختلف استان و کشور و... بخش مهمی از ‌موفقیت‌های هنری‌ محروقی است. او فرزند سوم خانواده پنج‌نفره‌شان است.

 

انتخاب برای نقش‌اولی «قلی و گلی»

مهدی درباره ورودش به تئاتر این‌طور می‌گوید: سال هفتم در دبستان شاهد بابانظر‌ محله مسلم درس می‌خواندم. یک روز شنیدم گروه تئاتری برای گرفتن آزمون بازیگری به مدرسه ما آمده ‌است. آن زمان بیشتر به ورزش و به‌خصوص رشته فوتبال علاقه‌مند بودم. فقط از سر شوخی و ‌کل‌کل با چند نفر از دوستان در آن آزمون شرکت کردم. از مدرسه ما ‌و بین ۲۴۰داوطلب فقط ۱۰نفر انتخاب شدند که یکی از آن‌ها من بودم.‌ تئاتر «قلی و گلی» نمایشی بود که می‌بایست بچه‌ها برای مسابقات ناحیه تمرین می‌کردند و مهدی نقش اول این نمایش، یعنی نقش «گلی» را بر عهده داشت.

با کسب مقام اول در ناحیه و راهیابی به مرحله استانی، مهدی نوجوان با عشق و علاقه دیگری این مسیر را پی گرفت: در مرحله استانی هم مقام دوم را در اجرای نقش اول کسب کردم و این موفقیت علاقه‌ام را به بازیگری بیشتر کرد. البته همان سال در گروه سرود مدرسه هم بودم که آن گروه هم مقام دوم استان را از آن خود کرد. این موفقیت‌ها در هنر بازیگری سبب شناخته‌شدن او و دعوت به برنامه‌های مختلف شد: بعد چند اجرا در سال13۹۳ شروع کردم به مطالعه کتاب‌هایی درباره هنر تئاتر و بازیگری و تمرین. سال‌های 13۹۴ تا 13۹۷ سال‌های پرکار فعالیت ‌من بود. تئاتر «بچه‌های قلعه» که مجریگری آن با من بود، کلیپ‌های تبلیغاتی، اجرا در فرهنگ‌سراها و دعوت برای حضور در شهرهای دیگر، بخشی از فعالیت‌های من در آن زمان است که هم فال بود و هم تماشا.

«آب‌نبات چوبی» نخستین اجرای تلویزیونی مهدی در‌ هفده‌سالگی بود. برنامه‌‌ای که به مدت ۱۲شب روی آنتن شبکه استانی رفت

 

«آب‌نبات چوبی» همه‌چیز را تغییر داد

اجرا در برنامه «مشهد دوست‌داشتنی»، اجرای نمایشی با مضمون شهدای مدافع حرم، اجرا برای شهرداری منطقه۹ تهران با موضوع «غدیر»، اجرا در شهرهای دیگر مانند همدان و... جزو خاطرات ماندگار این جوان موفق است.‌ «آب‌نبات چوبی» نخستین اجرای تلویزیونی مهدی در‌ هفده‌سالگی بود. برنامه‌‌ای که به مدت ۱۲شب روی آنتن شبکه استانی رفت. البته گزینش در آن برنامه اصلا ساده نبود و به قول خودش باید از هفت‌خان رستم می‌گذشت، اما مهدی همه آن‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشت و به‌عنوان بازیگر جلو دوربین رفت: از لذت‌ها و شیرینی‌های «آب‌نبات چوبی» نرم‌شدن دل مادرم به مسیری بود که پیش گرفته بودم. چون مادرم به‌خلاف پدر، با رفتن من به سمت هنر ‌به‌شدت مخالف بود.‌‌

 بعد از پخش اولین اجرا از تلویزیون، لبخند رضایت و برق خوش‌حالی را در چهره او دیدم و تصمیم گرفتم مصمم‌تر به راهم ادامه دهم. اجراهای گوناگون در مشهد ازجمله «مشهد دوست‌داشتی»، «خیابان هنر» و...‌ در کنار دوستان گروه هنری «نارنج و ترنج» که با آن‌ها کار می‌کند، از افتخارات کارنامه هنری‌ مهدی محروقی است. او در همه سال‌هایی که در مسیر هنر‌آموزی قدم برمی‌داشته، از قولی که به پدر و مادر داده بود‌، غافل نبوده است. نتیجه‌اش هم‌ قبولی در دانشگاه هنر تهران با رتبه خوب 85 بود.

ارسال نظر