کد خبر: ۱۲۳۱
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

خیابان «طباطبایی » بازاری کوچک است

خیابان طباطبایی در محله گلشور از یک سمت به بیمارستان امام حسین(ع) و از طرف دیگر به میدان جوادالائمه(ع) می‌رسد. شاید همین 2ویژگی است که کوچه را به بازاری کوچک تبدیل کرده است و بیشتر اصناف در آن مشغول کارند؛ از کارواش و باتری‌سازی گرفته تا عکاسی، سمساری، پرنده‌فروشی و... .ترافیک از مشکلات مهم این خیابان است که به مراکز مهم درمانی نظیر بیمارستان هاشمی نژاد و امام حسین راه دارد.

خیابان طباطبایی در محله گلشور از یک سمت به بیمارستان امام حسین(ع) و از طرف دیگر به میدان جوادالائمه(ع) می‌رسد. شاید همین 2ویژگی است که کوچه را به بازاری کوچک تبدیل کرده است و بیشتر اصناف در آن مشغول کارند؛ از کارواش و باتری‌سازی گرفته تا عکاسی، سمساری، پرنده‌فروشی... .ترافیک از مشکلات مهم این خیابان است که به مراکز مهم درمانی نظیر بیمارستان هاشمی نژاد و امام حسین راه دارد.

 

میدان جوادالائمه(ع) یکی از فلکه‌های قدیمی منطقه است که به گفته برخی از اهالی، قبل از انقلاب «فره‌مهر» نام داشته است.

 

جان‌قربان فتاح از 44سال قبل تا همین حالا لباس‌فروشی دارد. او می‌گوید: چون این خیابان به تلگرد ختم می‌شد، به جاده تلگرد معروف بود.

 

علی آقاپور پخته و با تجربه است اما کنار عکاسی امروزی هنوز هم به شیوه سنتی و با دوربین فانوسی‌اش عکس می‌گیرد. البته خیلی بازار شلوغی ندارد.

 

مسجد جوادالائمه در دهه 1350 شکل گرفت و به گفته سید مهدی عبداللهی خادم آن یکی از مجموعه های پویا در زمینه های مختلف است .

 

ارسال نظر