کد خبر: ۱۲۴۰
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مردم، کوچه قائمی 35 را به «راسته فعالان فرهنگی» می‌شناسند

کوچه قائمی35 در محله بلال که نام شهید مجید یعقوبی‌ریاحی را بر خود دارد، بین اهالی به راسته فعالان فرهنگی معروف است. علاوه بر مجموعه‌های فرهنگی، خیلی از ساکنان نیز در این حوزه پویا هستند؛ ازجمله خانواده شهید احمد فلاحتی و حاج‌آقای محبی که هیچ‌وقت نگذاشته‌اند برنامه‌های مناسبتی لنگ بماند و اجرا نشود. یک قسمت از فضای کوچه برای اجرای این برنامه‌ها در نظر گرفته شده است که در مناسبت‌های خاص مثل عزاداری امام حسین(ع) و اعیاد صندلی چیده و مراسم برگزار می‌شود.

کوچه قائمی35 در محله بلال که نام شهید مجید یعقوبی‌ریاحی را بر خود دارد، بین خود اهالی به راسته فعالان فرهنگی معروف است. علاوه بر مجموعه‌های فرهنگی، خیلی از ساکنان نیز در این حوزه پویا هستند؛ ازجمله خانواده شهید احمد فلاحتی و حاج‌آقای محبی که هیچ‌وقت نگذاشته‌اند برنامه‌های مناسبتی لنگ بماند و اجرا نشود. یک قسمت از فضای کوچه برای اجرای این برنامه‌ها در نظر گرفته شده است که در مناسبت‌های خاص مثل عزاداری امام حسین(ع) و اعیاد صندلی چیده و مراسم برگزار می‌شود.

 

مؤسسه فرهنگی «ضحی» زیر نظر حوزه علمیه خراسان است و در بخش اعتقادی ویژه بانوان فعال است.

 

تأسیس هنرستان کارودانش دخترانه حافظ به سال1381 برمی‌گردد. این مجموعه در رشته‌های مختلف عکاسی دیجیتال، مدیریت و برنامه‌ریزی امور خانواده و خیاطی هنرجو دارد.

 

حمید درفشان یکی از فعالان فرهنگی محله است؛ گرچه بهتر می‌دانیم که او را با اختراعی که برای کاهش مصرف آب تولید کرد، معرفی کنیم. «قطعه قطره بان» ایده و طرح اوست.

 

بوستان خطی نیک‌فرجام مقابل اداره مهندسی و نظارت بر ساخت‌وسازها پاتوق خیلی از رهگذران این حوالی است و تاریخ ساختش به تیر1384 برمی‌گردد.

ارسال نظر