کد خبر: ۱۲۹۶
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

استعداد هست امکانات نیست

محمد عماد ظفردخت به واسطه برادر رزمی‌کارش از همان دوران کودکی با ووشو و کاراته آشنا می‌شود و آن را ادامه می‌دهد. او حالا ١٥سال بیشتر ندارد و در همین سن و سال کلی مدال رنگارنگ در مسابقات مختلف کسب کرده است.

تمام زندگی محمد عماد در ورزش رزمی خلاصه می‌شود. اگر یک روز لباس رزمی نپوشد و فنون را اجرا نکند روزش شب نمی‌شود. حالا هم که باشگاه‌ها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شده‌اند در خانه تمرین می‌کند تا از ورزش دور نماند. محمد عماد ظفردخت به واسطه برادر رزمی‌کارش از همان دوران کودکی با ووشو و کاراته آشنا می‌شود و آن را ادامه می‌دهد. 

او حالا ١٥سال بیشتر ندارد و در همین سن و سال کلی مدال رنگارنگ در مسابقات مختلف کسب کرده است. به خانه آن‌ها در یکی از کوچه‌های شهید آرمون در محله ثامن می‌رویم تا از جزئیات زندگی و موفقیت‌های او با خبر شویم.

 

شروع ورزش از 10سالگی

محمد عماد از طریق یونس برادر بزرگ‌ترش با رشته‌های رزمی آشنا می‌شود. یونس علاوه بر باشگاه در خانه هم تمرین می‌کرده و محمدعماد شاهد این تمرین‌ها بوده. او به یونس می‌گوید که دلش می‌خواهد ورزش رزمی را یاد بگیرد. در همان تمرین‌های ابتدایی یونس متوجه استعداد برادر کوچک‌ترش می‌شود و با کمک پدرش او را در باشگاه شهید همدانی محله مهرآباد ثبت‌نام می‌کنند. این می‌شود که محمد عماد در ١٠سالگی به طور تخصصی قدم در این مسیر مورد علاقه‌اش می‌گذارد.

محمدعماد حالا 6مدال رنگارنگ دارد. او سال ٩٨ موفق به کسب مقام اول در رشته کاتا در رده سنی نوجوانان در استان هم می‌شود

 

شیرین‌ترین مسابقه

محمد عماد سخت تمرین و مراحل مختلف را پله پله طی می‌کند. او حالا در 2رشته ووشو و کاراته مدال‌آور است و کمربند مشکی دان یک کاراته را هم دارد. اولین مدال زندگی‌اش را در سال ٩٧ کسب می‌کند. مدال طلای مسابقات بسیج استانی. مسابقه‌ای که در آن استرس زیادی داشته اما مصمم و پرقدرت پیش رفته و خودش را نباخته است. 

او اما سخت‌ترین و شیرین‌ترین مسابقه زندگی‌اش را مسابقات ووشوی قهرمانی استان می‌داند که در سال ٩٨ برگزار شده بود. در این مسابقات رقبای حرفه‌ای و سرسخت از شهرها و شهرستان‌های اطراف مشهد آمده بودند و کار محمد عماد سخت بود. اما او پس از پشت سر گذاشتن چند مسابقه نفس‌گیر موفق به کسب مقام سوم در این مسابقات می‌شود.

 

تلف شدن استعدادها

محمدعماد حالا 6مدال رنگارنگ دارد که همه در استان هستند. او سرانجام در سال ٩٨ موفق به کسب مقام اول در رشته کاتا در رده سنی نوجوانان در استان هم می‌شود. اما این‌ها او را راضی نمی‌کنند. 

هدف و آرزویش این است که روزی موفق به کسب مقام‌های کشوری و بین‌المللی شود و آن روز را هم دور نمی‌بیند. مربی اصلی او در این سال‌ها محمدعلی شیدا بوده است. کسی که خودش ساکن این محله است و درد بچه‌های حاشیه شهر را خوب می‌فهمد. 

شیدا در پایان گفت و گو از مشکلات رزمی‌کاران نوجوان این منطقه می‌گوید. اینکه اینجا پر از استعداد است اما خیلی از این استعدادها دیده نمی‌شوند و امکانات کم است و دور از چشم همگان تلف می‌شوند. می گوید: محمدعماد یکی از نوجوانان پر‌تلاش و بااستعداد رزمی‌کار این منطقه است. کاش قدر این بچه‌ها را بدانیم.

ارسال نظر