کد خبر: ۱۳۱۰
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

شکست کرونا و کنکور

مائده غفوریان می‌گوید: خیلی از نوجوانان کنکوری تصورشان این است که برای قبول شدن در دانشگاه‌های خوب باید بیش از 10ساعت در روز درس خواند ولی به نظر من مطالعه پیوسته و باکیفیت اهمیت بیشتری دارد. خود من در دوران طلایی عید نوروز، روزی 10ساعت درس خواندم و در تمام این مدت همراه با مطالعه روزانه، بیش از 400تست می‌زدم و آن‌ها را تحلیل می‌کردم.

نوجوان محله شاهد با همکاری و همراهی خانواده همچنین پشتکار و اراده و تعهدداشتن به هدف، توانست رتبه 100 علوم انسانی را به دست آورد. مائده غفوریان دختری فعال، پویا و دغدغه‌مند و متولد 1381 است. از همان کودکی به مطالعه کتاب علاقه زیادی داشته و آن را هدفمند دنبال می‌کند. 

او در دوره دبستان در فعالیت‌های هنری مدرسه مثل اجرای نمایش و نویسندگی فعالیت داشت و در مسابقات ناحیه و استانی آموزش و پرورش شرکت می‌کرد. اما از وقتی برای دبیرستان در مدرسه فرزانگان پذیرفته شد تمرکزش را بیشتر بر روی درسش گذاشت تا جزو دانش‌آموزان موفق این دوره تحصیلی باشد.

 

عاشق رشته حقوق شدم

موقع انتخاب رشته به‌دلیل علاقه‌اش به حقوق علوم انسانی را انتخاب کرد. مائده می‌گوید: «آن دوره فیلم‌های سینمایی مرتبط با حقوق و وکالت زیاد می‌دیدم، همین باعث شد رشته علوم انسانی را انتخاب کنم.» مائده سال کنکور عزمش را جزم کرد تا به رشته مورد علاقه‌اش دست پیدا کند. او از خرداد99 درس خواندن برای کنکور را شروع کرد. 

می‌گوید: «از تابستان تا دی‌ماه که زمان امتحانات سال آخر بود، همراه با دوستان صمیمی‌ام درس خواندم. با هم برنامه‌ریزی‌کردیم و خیلی خوب پیش رفتیم. بعد از امتحانات چون رشته‌های مورد نظرمان برای ورود به دانشگاه متفاوت بود، هر کسی مسیر مطالعاتی خودش را با توجه به رشته مورد علاقه‌اش برنامه‌ریزی کرد. با توجه به شیوع کرونا نمی‌توانستیم کنار هم درس بخوانیم ولی تلفنی و از طریق فضای مجازی به هم امید و انگیزه می‌دادیم و طبق برنامه پیش می‌رفتیم.»

 

پیوسته و هدفمند درس خواندم

مائده اردیبهشت‌ماه کرونا گرفت و یک ماه نتوانست درس بخواند. می‌گوید: «چون به هدفم تعهد داشتم و پیوسته درس خوانده بودم نگرانی نداشتم.» او تا قبل از عید نوروز بیشتر از 5ساعت درس نمی‌خواند و فعالیت‌های روزانه‌اش را به‌طور مرتب داشت.

 می‌گوید: «خیلی از نوجوانان کنکوری تصورشان این است که برای قبول شدن در دانشگاه‌های خوب باید بیش از 10ساعت در روز درس خواند ولی به نظر من مطالعه پیوسته و باکیفیت اهمیت بیشتری دارد. خود من در دوران طلایی عید نوروز، روزی 10ساعت درس خواندم و در تمام این مدت همراه با مطالعه روزانه، بیش از 400تست می‌زدم و آن‌ها را تحلیل می‌کردم.» 

سال کنکور خستگی زیادی دارد و باید کنکوری‌ها به سلامت روحشان توجه کنند

مائده می‌گوید: «سال کنکور خستگی زیادی دارد و باید کنکوری‌ها به سلامت روحشان توجه کنند. خیلی از هم‌سن و سالان من در این دوره دچار افسردگی می‌شوند و دائم خودشان را در یک رقابت نابرابر می‌بینند. همه این مسائل طبیعی است و برای همه یکسان است. باید به جای فکر کردن به این مسائل به هدفشان تعهد و به خودشان اطمینان داشته باشند.»

حقوق دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علامه تهران جزو اولین انتخاب‌های او بعد از اعلام نتایج است و بعد هم دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شیراز را در همین رشته انتخاب کرده و امیدوار است بتواند در دانشگاه‌های خوب کشور تحصیل کند. او علت این انتخاب را حضور استادان باتجربه و دانشجویان فعال‌تر این دانشگاه‌ها می‌داند. مائده دوست دارد این رشته را تا مقطع دکتری بخواند و در ادامه هدفش حقوق بین‌الملل است. او معتقد است بی‌عدالتی در جهان امروز افزایش یافته و او می‌تواند به عنوان یک حقوقدان با توجه به توان و تخصصش از کسانی که حقوقشان پایمال شده دفاع کند.

ارسال نظر