کد خبر: ۱۳۱۴
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه «هشت‌متری»

زمانی که خبری از خودرو نبود و رفت‌وآمد مردم با پای پیاده و دوچرخه انجام می‌شد، بیشتر کوچه‌های شهر باریک و تودرتو ساخته می‌شد. در این میان یکی از کوچه‌ها عرضی بسیار بیشتر و حدود 8متر داشت و بین اهالی به همین نام معروف شده بود.

زمانی که خبری از خودرو نبود و رفت‌وآمد مردم با پای پیاده و دوچرخه انجام می‌شد، بیشتر کوچه‌های شهر باریک و تودرتو ساخته می‌شد. در این میان یکی از کوچه‌ها عرضی بسیار بیشتر و حدود 8متر داشت و بین اهالی به همین نام معروف شده بود. داخل کوچه نیز چند کوچه فرعی داشت. اکنون جز چند خانه قدیمی، فقط همین عرض هشت‌متری از گذشته کوچه باقی مانده است.

 

مدرسه علمیه حجتیه اصفهانی‌ها به همت سیدکمال فقیه‌ایمانی در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان طبرسی18 قرار دارد.

 

دبستان زهره که محل درس‌خواندن قدیمی‌ها بود، تخریب شده است و به‌جای آن فقط آهن‌های سربه‌فلک‌کشیده را می‌توان دید.

 

محسن تقدیسی از اندک افراد قدیمی باقی مانده در این کوچه از گذشته تا کنون به شغل خیاطی مشغول بوده است.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مقدم
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
0
0
سلام کوچه هشت متری بین خیابان طبرسی و نوغان است و ربطی به پایین خیابان ندارد برای روزنامه وزین شهر آرا که از مهمترین مراکز اطلاعات شهری است و خبر رسانی میکند . برای دومین بار در این ماه خبر از کم اطلاعی ناشر دارد که اطلاعات اشکال دار بارگذاری میکنید لطفاً بفرمایید دقت بیشتری داشته باشند
ناشناس
| -
سلام. نکته شما از لحاظ موقعیت جغرافیایی کاملا درسته. منتها بر اساس آخرین تقسیم بندی محلات مشهد، ما دیگه محله ای به اسم نوغان در منطقه ثامن نداریم. شهرداری در جدیدترین تقسیم بندی فقط دو محله بالاخیابان و پایین خیابان برای منطقه ثامن تعریف کرده. بر اساس تقسیم بندی جدید بخشی از نوغان و طبرسی در محله بالا خیابان و بخشی هم در محله پایین خیابان قرار میگیره.