کد خبر: ۱۳۱۸
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه اهالی فرهنگ و نظم

کوچه شهید ستاری۱۳ در محله شریف قرار دارد. نخستین ساکنان این معبر افسران و درجه‌داران نیروی هوایی ارتش بودند که حدود ۳۵سال قبل در این کوچه ساکن شدند. در ادامه سپاه بخشی از زمین‌های این خیابان را خرید و آن‌ها را به نیروهای خود واگذار گرد. در اواخر دهه۷۰ فضاهای این معبر از سوی شهرداری سامان‌دهی شد و اولین قشری که بعد از آن تمایل به سکونت در این کوچه را داشتند فرهنگیان بودند. بعد از گذشت سال‌ها هنوز بافت این معبر تا حدود زیادی حفظ شده است و بیشتر ساکنان از بین فرهنگیان و نیروهای نظامی کشور هستند.

کوچه شهید ستاری۱۳ در محله شریف قرار دارد. نخستین ساکنان این معبر افسران و درجه‌داران نیروی هوایی ارتش بودند که حدود ۳۵سال قبل در این کوچه ساکن شدند. در ادامه سپاه بخشی از زمین‌های این خیابان را خرید و آن‌ها را به نیروهای خود واگذار گرد.

 در اواخر دهه۷۰ فضاهای این معبر از سوی شهرداری سامان‌دهی شد و اولین قشری که بعد از آن تمایل به سکونت در این کوچه را داشتند فرهنگیان بودند. بعد از گذشت سال‌ها هنوز بافت این معبر تا حدود زیادی حفظ شده است و بیشتر ساکنان از بین فرهنگیان و نیروهای نظامی کشور هستند.

 

مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) بیش از ۲۰سال قبل در این کوچه احداث شد و اکنون علاوه بر برنامه‌های مذهبی به عنوان یک پایگاه فرهنگی شناخته می‌شود.

 

مجتمع آموزشی بعثت در اواخر دهه۷۰ در این کوچه ساخته شد و اکنون مقاطع مختلف تحصیلی را شامل می‌شود.

 

زمین ورزشی روباز شهدای دانش‌آموز تنها مجموعه ورزشی این معبر است که این روزها تعطیل است و البته نیاز به بازسازی دارد.

 

مهدی پاشایی، برادر شهید حسین پاشایی است و ۳۳ سال است در این کوچه ساکن است. او کاسب منصف کوچه و مداح مسجد صاحب‌الزمان(عج) نیز هست.

ارسال نظر