کد خبر: ۱۳۲۶
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

از بافتنی تا عروسک‌سازی و فیلم‌نامه‌نویسی

١٨سال بیشتر ندارد اما شرح فعالیت‌هایش طولانی است. همه‌چیز از دوره دبستان آغاز شد؛ وقتی که ریحانه موسوی در زنگ‌های تفریح دست معلمش نخ و کاموا و میل بافتنی می‌دید. او با دقت به دست‌های معلمش نگاه می‌کرد و مجذوب هنر بافتنی شد. مادر برای ریحانه میله و کاموا خرید و او خیلی زود شال، کلاه و... می‌بافت. کمی که گذشت، ریحانه به هنر سینما و تئاتر هم علاقه‌مند شد؛ هنری که برای اطرافیانش ناآشنا بود، اما او تصمیمش را گرفته بود.

 مدت‌هاست عروسک می‌سازد و ساخت آن را هم آموزش می‌دهد. فیلم‌نامه‌نویس است و آرزو دارد فیلم‌ساز شود. مددکاری را هم دوست دارد و در مؤسسه‌ای مشغول به کار است.

جملات را یکی پس از دیگری کنار هم می‌چیند و با شتابی که در کلامش دارد، از فعالیت‌هایش می‌گوید، اما باید مدت زیادی پای حرف‌های ریحانه موسوی بنشینی تا از دنیای شلوغش سر دربیاوری. از روزی که چشم باز کرد، به هنر علاقه‌مند بود. مسیرش را مشخص کرد، اما با مخالفت اطرافیان روبه‌رو شد. مخالفت به این دلیل که چرا مسیری متفاوت را انتخاب کرده است. با همه این‌ها قرار نبود دست از آرزوهایش بکشد.

 

از بافتنی تا تئاتر

١٨سال بیشتر ندارد اما شرح فعالیت‌هایش طولانی است. همه‌چیز از دوره دبستان آغاز شد؛ وقتی که ریحانه در زنگ‌های تفریح دست معلمش نخ و کاموا و میل بافتنی می‌دید. او با دقت به دست‌های معلمش نگاه می‌کرد و مجذوب هنر بافتنی شد.

 مادر برای ریحانه میله و کاموا خرید و او خیلی زود شال، کلاه و... می‌بافت. کمی که گذشت، ریحانه به هنر سینما و تئاتر هم علاقه‌مند شد؛ هنری که برای اطرافیانش ناآشنا بود، اما او تصمیمش را گرفته بود.

 مدتی طولانی در جست‌وجوی هنرستانی می‌گشت که ویژگی‌های دل‌خواه او را داشته باشد. دست آخر به هنرستان هنر و رسانه و رشته تولید برنامه تلویزیونی رسید. شهریه مدرسه زیاد بود و این رشته هم ناآشنا، اما ریحانه با اصرار به خواسته‌اش رسید. چون مطمئن بود که می‌تواند در این راه موفق شود.

ریحانه در ایام قرنطینه آموخته‌هایش را گسترش داد و حالا کلی عروسک مفتولی، ابری و نخی در خانه دارد

 

تدریس در شانزده‌سالگی

با ورود ریحانه به این هنرستان، فعالیت‌های او شدت گرفت. نقاشی به سبک سیاه‌قلم را هم در این میان فرا گرفت. حالا به حدی رسیده بود که سفارش هم دریافت می‌کرد. از طریق مدرسه با گروه عروسک‌گردانی به‌نام «درخت مهربان» آشنا شد.

 فعالیت‌های این گروه به‌علت شیوع کرونا تعطیل شد و به جایی نرسید، اما ریحانه در این گروه ساخت عروسک و عروسک‌گردانی را یاد گرفت. ریحانه در ایام قرنطینه آموخته‌هایش را گسترش داد و حالا کلی عروسک مفتولی، ابری و نخی در خانه دارد.

 او به‌دلیل فعالیت مددکاری که در محله داشته، شناخته‌شده بوده است و از طرف شهرداری به او پیشنهاد برگزاری کلاس عروسک‌سازی داده می‌شود. او در مؤسسه‌ای تدریس را شروع کرد و حدود یک‌سال به نوجوانان هم‌سن‌وسال خودش ساخت عروسک را آموزش می‌داد.

 

نمایش عروسکی برای سالمندان

ریحانه سال13٩٩ به مرکز مددکاری بهبودیافتگان در گلشهر مراجعه کرد. ابتدا کارش را داوطلبانه شروع کرد، اما حالا رابط تخصصی این مرکز به شمار می‌رود. ریحانه ماهی یکی‌دوبار برای معلولان، سالمندان و... در این مرکز نمایش عروسکی اجرا می‌کند.
او اکنون در حال همکاری با شرکتی سینمایی است. مسئول این شرکت که تحت‌تأثیر تلاش و استعداد ریحانه قرار گرفت، مصمم شد در ساخت اولین فیلم به او کمک کند. فیلم‌نامه او حالا آماده شده و منتظر است تا وضعیت کرونایی بهبود پیدا کند تا بتواند مجوز ساخت فیلمش را بگیرد؛ کاری که همیشه آرزویش را داشت.

ارسال نظر