کد خبر: ۱۳۳۰
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه پاسگاه، آرام و مسکونی است

از میان انبوه مغازه‌های حاشیه خیابان مصلی که بگذری، به کوچه‌ای برخورد می‌کنی که ورودی آن، ساختمان بزرگ و قدیمی است با حیاطی که نرده‌های سبز رنگ و رو رفته‌ای آن را احاطه کرده و به گفته ساکنان محله، زمانی پاسگاه یا کلانتری شماره5 مشهد بوده است. کوچه مصلی16 برخلاف دیگر کوچه‌های خیابان قدمت‌دار مصلی که مملو از مغازه‌ها و بنگاه‌های تجاری و انبارهای مواد غذایی است، هنوز چیدمان یک محله مسکونی را دارد؛ یعنی در آن هم مسجد و حسینیه است، هم مجتمع آموزشی و زمین ورزشی. خانه‌ها هم شکل و شمایل سنتی خود را حفظ کرده است.

 از میان انبوه مغازه‌های حاشیه خیابان مصلی که بگذری، به کوچه‌ای برخورد می‌کنی که ورودی آن، ساختمان بزرگ و قدیمی است با حیاطی که نرده‌های سبز رنگ و رو رفته‌ای آن را احاطه کرده و به گفته ساکنان محله، زمانی پاسگاه یا کلانتری شماره5 مشهد بوده است.
کوچه مصلی16 برخلاف دیگر کوچه‌های خیابان قدمت‌دار مصلی که مملو از مغازه‌ها و بنگاه‌های تجاری و انبارهای مواد غذایی است، هنوز چیدمان یک محله مسکونی را دارد؛ یعنی در آن هم مسجد و حسینیه است، هم مجتمع آموزشی و زمین ورزشی. خانه‌ها هم شکل و شمایل سنتی خود را حفظ کرده است.

 

در حسینیه گنبددرازی‌های مقیم مشهد که سال 1384 ساخته شده، به روی همه ساکنان محله باز است.

 

شمس‌الدین تژده، کاسب و قدیمی محله، آرامش این کوچه را در میان شلوغی مصلی ویژگی بارز آن می‌داند.

 

استخر 22بهمن که اواسط این کوچه است مجهز به مجموعه آب‌درمانی است.

 

کانون فرهنگی و تربیتی امید انقلاب شهید سپاسه از مراکز فعال آموزشی است که شیوع ویروس کرونا، آن را تعطیل کرده است.

ارسال نظر