کد خبر: ۱۳۵۰
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

هویت بخشی با طراحی آرم

فقط 3سال است به طراحی آرم و لوگو روی آورده است اما در این مدت با خلاقیت و توانایی‌ای که در طراحی از خود نشان داده، در بین طراحان هم سن و سالش برای خودش جایی پیدا کرده به‌طوری که دوستان و اطرافیانش از سید علیرضا رئیس الساداتی می‌خواهند برای کسب و کارشان آرمی طراحی کند که در خاطر دیگران ماندگار شود. این دانش‌آموز سابق دبیرستان فردوسی و ساکن محله امام خمینی(ره) توانسته با هنر خود مقام‌های بسیاری را به دست بیاورد.

 فقط 3سال است به طراحی آرم و لوگو روی آورده است اما در این مدت با خلاقیت و توانایی‌ای که در طراحی از خود نشان داده، در بین طراحان هم سن و سالش برای خودش جایی پیدا کرده به‌طوری که دوستان و اطرافیانش از سید علیرضا رئیس الساداتی می‌خواهند برای کسب و کارشان آرمی طراحی کند که در خاطر دیگران ماندگار شود. این دانش‌آموز سابق دبیرستان فردوسی و ساکن محله امام خمینی(ره) توانسته با هنر خود مقام‌های بسیاری از ناحیه2آموزش و پرورش تا کشور را به دست بیاورد.

 

یک ایده مسیرش را مشخص کرد

اولین‌بار به ذهنش رسید برای مدرسه‌‌اش یک آرم طراحی کند تا در بین مراکز آموزشی شهر هویت مستقل داشته باشد و با آن شناخته شود. او با دعوت از ده‌ها دانش‌آموز مدرسه نمونه دولتی ابرار در سال 97 برای شرکت در «پویش لوگو ابرار» از آن‌ها دعوت می‌کند برای مدرسه خود آرمی طراحی کنند.

 در این پویش ده‌ها دانش‌آموز با بیش از 100لوگو شرکت می‌کنند و درنهایت هیچ کدام از طرح‌های دانش‌آموزان به نتیجه نرسید. اما یکی از طرح‌های علیرضا که دبیر این جشنواره بود در مسابقات فرهنگی و هنری ناحیه2 آموزش و پرورش در بخش طراحی آرم رتبه برتر را از آن خود کرد.

علیرضا 3ماه زمان می‌گذارد تا طرحی آماده کند باعنوان کرونا با ما چه کرد و ما با کرونا چه باید بکنیم. نتیجه آن دست پیداکردن به مقام دوم در کشور می‌شود

18سال دارد به همین دلیل افرادی که کارهایش را می‌بینند در ابتدا فکر می‌کنند شخصی باتجربه طراح آن است. رشته‌ تحصیلی علیرضا تجربی است و چندان با علایقش همخوانی ندارد به همین علت او می‌کوشد با استفاده از امکانات و هم‌فکری کادر پرورشی این مرکز آموزشی به دانش خود از رشته‌های هنری اضافه کند.

 علیرضا در اولین سال حضورش در دبیرستان شاهد فردوسی برای دومین‌بار در مسابقات فرهنگی و هنری آموزش و پرورش ناحیه2 شرکت می‌کند و در 3رشته طراحی جلد، طراحی پوستر و طراحی بسته‌بندی به مقام برتر می‌رسد. مقامی که در بخش طراحی آرم در استان دوباره تکرار می‌شود.

 

نشریه دانش‌آموزی هفت تیر


علیرضا پس از آن می‌کوشد با کمک و همراهی تعدادی از دانش‌آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های هنری یک نشریه دانش‌آموزی در مدرسه به چاپ برساند. تیم او پس از تلاش و هم‌فکری با چند خبرنگار نشریه‌ای آماده می‌کنند که هر ماه در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شد. کیفیت این نشریه دانش‌آموزی باعث حضور تیم تحریر آن در مسابقه رسانش انجمن اسلامی دانش‌آموزان می‌شود. رقابتی که در آن علیرضا و سایر دانش‌آموزان دبیرستان فردوسی در بخش رسانه‌های مکتوب به عنوان مقام دوم معرفی می‌شوند.

علیرضا در پایه یازدهم که هم‌زمان با شیوع کرونا می‌شود وقت بیشتری برای یادگیری پیدا می‌کند و تسلطش بر روی نرم‌افزارهای گرافیکی بیشتر می‌شود. او برای حضور در مسابقات فرهنگی و هنری این سال طرح‌های بسیاری آماده می‌کند که باعث معرفی او به عنوان نفر برتر ناحیه، اول استان و مقام دوم کشور می‌شود.
سال تحصیلی 1399 – 1400، علیرضا خود را برای کنکور آماده می‌کند و بیشتر وقت خود را به مطالعه متون درسی می‌گذراند و تنها در پرسش مهر ریاست جمهوری در رشته طراحی اینفوگرافیک شرکت می‌کند. علیرضا 3ماه زمان می‌گذارد تا طرحی آماده کند باعنوان کرونا با ما چه کرد و ما با کرونا چه باید بکنیم. نتیجه آن دست پیداکردن به مقام دوم در کشور می‌شود.

ارسال نظر