کد خبر: ۱۳۵۶
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه امروزی «قلعه نجفی»

پیروزی 18 از یک بوستان خطی شروع و به یک بوستان خطی در بولوار شهید فکوری نیز ختم می‌شود. درخت قدیمی و بلند کاجی که در ابتدای این کوچه سر به آسمان برداشته است، دست کم باید مال 40 سال پیش باشد. آن وقت ها اینجا مثل خیلی از مناطق دیگر که شباهتی به شهر نداشتند، فقط بیابان بود و بیابان. در دهه۶۰ زمین‌های این محدوده که شهرک نجفی نام داشت، از سوی سازمان زمین شهری وقت به داوطلبان خرید خانه فروخته شد، البته اولویت با خانواده‌های پرجمعیت بود.

پیروزی 18 از یک بوستان خطی شروع می‌شود و به یک بوستان خطی در بولوار شهید فکوری نیز ختم می‌شود. درخت قدیمی و بلند کاجی که در ابتدای این کوچه سر به آسمان برداشته است، دست کم باید مال 40 سال پیش باشد. 

آن وقت ها اینجا مثل خیلی از مناطق دیگر که شباهتی به شهر نداشتند، فقط بیابان بود و بیابان. در دهه۶۰ زمین‌های این محدوده که شهرک نجفی نام داشت، از سوی سازمان زمین شهری وقت به داوطلبان خرید خانه فروخته شد، البته اولویت با خانواده‌های پرجمعیت بود. «نجفی» نام یک روستای قدیمی در آن اطراف بود که به «قلعه نجفی» نیز خوانده می‌شد.

 

مسجد و حسینیه حضرت ابوالفضل( ع) و مرکز خدمات شهری جامع سلامت شهری نجفی با پیگیری‌های مردم در این کوچه ساخته شد.

 

بوستان ارکیده در میانه این کوچه محل فعالیت های اجتماعی روزانه مردم است. در یک ضلع بوستان مجموعه ۶مدرسه و در ضلع دیگرش مرکز تجاری محله قرار دارد.

 

از سال 94 که مرکز پرنیان در این کوچه مستقر شده، کودکان طیف اوتیسم و خانواده‌هایشان نیز از مناطق اطراف روزانه در این کوچه رفت و آمد دارند.

 

محمد مهری از کاسب‌های قدیمی است که 26 سال است اینجا خرازی دارد. او از اجرای کارشناسی نشده بهسازی پیاده‌روها در مرکز تجاری محله گلایه دارد.

ارسال نظر