کد خبر: ۱۳۵۹
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

جهاد «مؤمنی» در کارزار کرونا

خدیجه مؤمنی، عضو گروه جهادی مدرسه علمیه رضویه مشهد و جزو نیروهای بسیجی گردان الزهرا(س) تیپ امام صادق(ع) است و از طریق این پایگاه به عنوان نیروی جهادی به بسیج دانشگاه علوم پزشکی معرفی شده است. او از ابتدای شیوع کرونا با کادر پزشکی همکاری دارد و با گذراندن دوره‌ی آموزشی همیار سلامت دانشگاه علوم پزشکی توانسته در این مدت کمک‌های زیادی به کادر درمان در بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا(ع) کند.

مشهد در هفته‌های اخیر با موج پنجم کرونا درگیر بوده و روزهای سختی را به خود دیده است. تعداد مبتلایان به کرونا در این مدت، بیش از گذشته بود. کادر درمان تمام توان خود را برای درمان بیماران گذاشت، اما در کنار آن‌ها نیروهای جهادی و داوطلب با از خودگذشتگی به کمک کادر درمان آمدند و بخشی از مسئولیت کار را برعهده گرفتند. نیروهای داوطلب در بیمارستان‌ها، مراکز واکسیناسیون و شناسایی مبتلایان، با کادر درمان همکاری داشته و دارند. 

خدیجه مؤمنی ساکن محله امام هادی(ع) یکی از این نیروهای داوطلب است که از ابتدای شیوع کرونا به عنوان نیروی جهادی فعالیت دارد و از اسفند99 مبتلایان به کرونا را با گرفتن آزمایش در منازل شناسایی می‌کند.

 

شناسایی مبتلایان خانه به خانه

خدیجه مؤمنی، عضو گروه جهادی مدرسه علمیه رضویه مشهد و جزو نیروهای بسیجی گردان الزهرا(س) تیپ امام صادق(ع)، است و از طریق این پایگاه به عنوان نیروی جهادی به بسیج دانشگاه علوم پزشکی معرفی شده است. او از ابتدای شیوع کرونا با کادر پزشکی همکاری دارد و با گذراندن دوره‌ی آموزشی همیار سلامت دانشگاه علوم پزشکی توانسته در این مدت کمک‌های زیادی به کادر درمان در بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا(ع) کند.

خودش به بسیج دانشگاه پیشنهاد داد برای شناسایی مبتلایان خانه به خانه برود تا مبتلایان یا آن‌ها که مشکوک به ابتلا هستند، ساعت‌ها در مراکز آزمایش منتظر رسیدن زمان آزمایش نایستند

از اسفند99 در بخش شناسایی مبتلایان و مشاوره درمانی با کادر درمان همکاری می‌کند. مؤمنی بیماران و مبتلایان منطقه قاسم‌آباد و بولوارتوس را شناسایی می‌کند. او با مرکز بهداشت شماره یک مشهد همکاری می‌کند و هر زمان به نیروی داوطلب نیاز باشد در خط اول حاضر است. خودش به بسیج دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد داد برای شناسایی مبتلایان خانه به خانه برود تا مبتلایان یا آن‌ها که مشکوک به ابتلا هستند، ساعت‌ها در مراکز آزمایش منتظر رسیدن زمان آزمایش نایستند و احتمال انتقال ویروس به حداقل ممکن برسد. 

می‌گوید: «مرکز بهداشت شماره یک، مبتلایان یا آن‌هایی را که نشانه‌های کرونا دارند و در محدوده قاسم‌آباد و بولوار توس زندگی می‌کنند به من معرفی می‌کند. خانه به خانه به نشانی ها مراجعه می‌کنم و بعد از گرفتن آزمایش pcr به آن‌ها نکات آموزشی درباره قرنطینه خانگی را یادآوری می‌کنم. بعد از گذشت 2سال از شیوع کرونا تعدادی از خانواده‌ها نمی‌دانند باید چه نکاتی را رعایت کنند. بیشتر آن‌ها روحیه خود را می‌بازند و باید به آن‌ها آرامش داد.» 

او در این مدت به خانواده‌های زیادی که درگیر این بیماری بودند کمک کرده است. دلداری‌شان می‌دهد تا به خداوند و ائمه(ع) متوسل شوند و در مبارزه با بیماری ناامید نشوند.

 

جبهه سلامت به نیروهای داوطلب نیاز دارد

مؤمنی در این مدت روزهای سخت زیادی را دیده است و معتقد است که با همکاری همه مسئولان و مردم این بیماری مهار می‌شود. می‌گوید: «بیشتر خانواده‌هایی که درگیر کرونا شده‌اند درباره جامعه احساس مسئولیت دارند و خودشان را قرنطینه می‌کنند.» او به عنوان یک طلبه جهادی، حضور در عرصه‌های گوناگون را یک تکلیف و پیروی از ولایت فقیه می‌داند.

این روزها باید همانند شهدا و رزمندگان در جبهه سلامت حضور پیدا کنیم

می‌گوید: «این روزها باید همانند شهدا و رزمندگان در جبهه سلامت حضور پیدا کنیم. آن‌ها نیز وابستگی و زندگی با آرامش را دوست داشتند اما برای دفاع از میهن جنگیدند و به شهادت رسیدند. نیروهای جهادی امروز هم با اینکه احتمال زیادی دارند که به بیماری مبتلا شوند، ولی هرجا که نیاز به کمک باشد، نه نمی‌گویند و جهاد را ادامه می دهند.» 

خدیجه مؤمنی تاکنون دوبار به بیماری مبتلا شده است اما هربار با انرژی بیشتر مسیر خود را ادامه داده و می‌گوید تا زمانی که بیماری کنترل شود کنار کادر درمان می‌ماند.

ارسال نظر