کد خبر: ۱۴۰۰
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

از «خاک‌ریز» تا «هفت‌تیر»

سید صادق پریزاد پس از سپری کردن دوره ابتدایی، در نوبت اول و دوم متوسطه نیز همچنان از اعضای ثابت انجمن اسلامی دانش‌آموزی است و فعالیت‌های فرهنگی بسیاری انجام می‌دهد. او با استفاده از امکانات و همراهی کادر آموزشی مدارسی که در آنجا مشغول به تحصیل بوده، تجربه فعالیت‌های فرهنگی بسیاری همچون چاپ نشریه را به دست می‌آورد.

در مقطع ابتدایی با تشکل انجمن اسلامی دانش‌آموزی آشنا می‌شود و با عضویت در این تشکل، به فعالیت‌های هنری و فرهنگی می‌پردازد. سید صادق پریزاد پس از سپری کردن دوره ابتدایی، در نوبت اول و دوم متوسطه نیز همچنان از اعضای ثابت انجمن اسلامی دانش‌آموزی است و فعالیت‌های فرهنگی بسیاری انجام می‌دهد. 

او با استفاده از امکانات و همراهی کادر آموزشی مدارسی که در آنجا مشغول به تحصیل بوده، تجربه فعالیت‌های فرهنگی بسیاری همچون چاپ نشریه را به دست می‌آورد. علاوه بر این، سیدصادق با شرکت در آزمون‌ها و رقابت‌های فرهنگی و مذهبی مختلف در استان و کشور چند عنوان برتر فردی و گروهی را به دست آورده است.

او می‌گوید: «در دبستان شهید رستمی با عضویت در تشکل انجمن اسلامی دانش‌آموزی با فعالیت‌های فرهنگی آشنا شدم. استمرار این برنامه‌ها باعث شد تا در پایه ششم نایب رئیس شورای دانش‌آموزی مدرسه شوم و دانش‌آموزان دیگر را هم به انجام کارهای فرهنگی تشویق کنم.»

 

تلاشی که به ثمر رسید

سیدصادق سال97 پیگیر چاپ نشریه دانش‌آموزی «خاک‌ریز» می‌شود و در نهایت می‌تواند نشریه را در 8صفحه منتشر کند. اگرچه این نشریه با وجود استقبال دانش‌آموزان به دلیل هزینه چاپ و نبود تجربه انتشار پس از 3شماره متوقف می‌شود. 

سیدصادق با اشاره به این موضوع ادامه می‌دهد: «‌با اتمام دوره اول متوسطه به دبیرستان شاهد فردوسی رفتم و سال اول به عنوان نایب رئیس انجمن اسلامی دانش‌آموزی این مدرسه انتخاب شدم. همچنان به فکر چاپ نشریه دانش‌آموزی بودم و بالأخره با همراهی تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه، نشریه «هفت تیر» را راه انداختم.»

در بخش رسانه‌های مکتوب به مقام دوم و در بخش تیزر و برنامه تلویزیونی رتبه نخست را کسب کردیم

 او هم سردبیر و هم گرافیست نشریه بود. گروه تحریریه هفت تیر در اولین سال چاپ نشریه در جشنواره ملی رسانش شرکت می‌کند و با 4هزار اثر ارائه‌شده به بخش رسانه‌های مکتوب به رقابت می‌پردازند. رقابتی که در نهایت جایگاه دوم را برای گروه تحریریه «هفت تیر» به ارمغان آورد.

پریزاد توضیح می‌دهد: «در کنار تیم نشریه هفت تیر، تیم تولید محتوای تصویری تشکیل دادیم که کارش گفت‌وگو و مطالبه‌گری از کادر آموزشی مدرسه بود. سال99 در جشنواره رسانش شرکت و این‌بار علاوه بر بخش مکتوب، تولیدات تصویری خود را به بخش تیزر و برنامه تلویزیونی این جشنواره نیز فرستادیم. این بار در بخش رسانه‌های مکتوب به مقام دوم و در بخش تیزر و برنامه تلویزیونی رتبه نخست را کسب کردیم.»

 

به سمت حرفه‌ای شدن

سید صادق که برای انجام کارهای گرافیکی دو نشریه دانش‌آموزی، مجبور به یادگیری نرم‌افزارهای گرافیکی شده بود به این حوزه هم علاقه‌مند می‌شود به طوری که در مسابقات فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان رتبه نخست طراحی جلد و پوستر را در سال 1399 کسب می‌کند و در سال 1400 مقام اول را در طراحی پوستر مسابقات پرسش مهر استان از آن خود می‌کند.

 او در ادامه تصمیم می‌گیرد کارهای گرافیکی را جدی‌تر دنبال کند به طوری که از سال گذشته به‌طور حرفه‌ای مشغول طراحی و انجام کارهای تبلیغاتی می‌شود و چند ماه پیش به عنوان یک طراح در یک شرکت تبلیغاتی مشغول به فعالیت می‌شود.

ارسال نظر