کد خبر: ۱۴۰۱
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

تهیه آبمیوه رایگان با کمک اهالی

عده‌ای کمر همت بسته‌اند و این مشکل را از جلو پای بیماران و خانواده‌هایشان برداشته‌اند. الهه جان قلی، فرمانده پایگاه بسیج خواهران مسجد المهدی، به همراه سایر مسجدی‌ها، روزانه بیش از 200کیلو سیب را از باغ‌های آستان قدس رضوی تحویل می‌گیرند و برای بیماران آب سیب تهیه می‌کنند.

آن‌هایی که بیمار کرونایی دارند یا خود به کرونا مبتلا شده‌اند می‌دانند که مصرف برخی مواد خوراکی مانند آبمیوه طبیعی سیب، هویج، انبه و...در روند درمانی مؤثر است. اما همان‌طور که می‌دانیم کم شدن برخی از همین میوه‌ها یا گران‌شدنش سبب شده تا آن‌هایی که بیمار دارند قید تهیه این آبمیوه‌ها را بزنند. 

در این میان عده‌ای کمر همت بسته‌اند و این مشکل را از جلو پای بیماران و خانواده‌هایشان برداشته‌اند. الهه جان قلی، فرمانده پایگاه بسیج خواهران مسجد المهدی، به همراه سایر مسجدی‌ها، روزانه بیش از 200کیلو سیب را از باغ‌های آستان قدس رضوی تحویل می‌گیرند و برای بیماران آب سیب تهیه می‌کنند.

 البته مسجدی‌های این محله از ابتدای همه‌گیری کرونا هر 2ماه توزیع بسته معیشتی، توزیع ماسک و الکل، پرداخت اجاره‌بهای منزل، مغازه افراد نیازمند و... را نیز در برنامه‌های خود داشته‌اند. حالا هم که حدود 35نفر از اعضای بسیج و مردم محله برای تهیه آبمیوه اقدام کرده‌اند.

جان‌قلی برایمان توضیح می‌دهد: از طریق رئیس شورای اجتماعی محله المهدی متوجه شدیم می‌توانیم با همکاری آستان قدس رضوی سیب از درختان جمع‌آوری کنیم و پس از آن در مسجد آب سیب بگیریم. حالا روزانه 200تا300کیلو سیب از این باغ‌ها رایگان در اختیار ما قرار می‌گیرد تا بتوانیم برای بیماران آبمیوه تهیه کنیم.

 

اولویت محله است

فرمانده پایگاه بسیج خواهران مسجد المهدی درباره تعداد افرادی که در این کار خداپسندانه کمک می‌کنند می‌گوید: به طور حدودی 35تن از بانوان، دختران و برادران در 2شیفت به کار آب‌گرفتن سیب مشغول هستند. بانوان و دختران از ساعت هشت تا یک سیب‌ها را در 3مرحله شست‌وشو می‌دهند. برادران هم در شیفت عصر کار آبمیوه گرفتن را انجام می‌دهند.

جان‌قلی درباره دستگاه‌هایی که برای تهیه آب سیب استفاده می‌شود هم می‌گوید: این دستگاه با کمک‌های مالی مردم محله تهیه شده است. روند کار با یک دستگاه بسیار وقت‌گیر است. در صورتی که اگر دستگاه بیشتری داشتیم هم نیروی کار رایگان، هم مکان برای استقرار دستگاه و هم میوه رایگان وجود دارد. در این صورت می‌توانیم با سرعت بیشتر از تعداد بیشتری سیب، آبمیوه تهیه کنیم.

35تن از بانوان، دختران و برادران در 2شیفت به کار آب‌گرفتن سیب مشغول هستند

رئیس پایگاه بسیج خواهران المهدی ادامه می‌دهد: این آبمیوه‌ها روزانه در بیمارستان امام رضا(ع) در بین بیماران کرونایی داخل بخش توزیع می‌شود. بخش دیگری از این آبمیوه نیز در بین بیماران کرونایی محله توزیع می‌شود. البته اولویت توزیع ابتدا برای بیماران محله خودمان و سپس بیمارستان است.

او درباره شناسایی بیماران کرونایی در محله هم توضیح می‌دهد: در حال حاضر 150خانوار را زیرپوشش داریم که 15خانوار کرونا گرفته‌اند. سایر خانواده‌ها را هم از طریق پایگاه‌های بسیج محله شناسایی می‌کنیم. در حال حاضر بیماران کرونایی سیدی، المهدی، قائم(عج)، خلج و صبای غربی را پوشش می‌دهیم.

جان‌قلی درباره توسعه‌دادن کارشان بیان می‌کند: مسئولان امر، قول‌هایی داده‌اند مبنی بر اینکه هویج هم در اختیارمان قرار می‌دهند. اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. این توان و پتانسیل در این مسجد و بسیجی‌هایش و جود دارد که بتوانند چندین برابر آبمیوه تهیه کنند. این امر نیاز به پشتیبانی برای خرید دستگاه آبمیوه‌گیری دارد.

ارسال نظر