کد خبر: ۱۴۰۶
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مهاجرت به مشهد برای پیشرفت

خانواده ژینا تصمیم گرفتند برای پیشرفت بیشتر بچه‌ها در این رشته به مشهد بیایند اما آمدن آن‌ها به مشهد هم‌زمان شد با شیوع کرونا و ژینا تنها مدت کوتاهی فرصت کرد در سالن حمیدی با اکرم حصاری یکی از مربیان مشهدی تمرین کند. البته او پس از آن با همراهی خواهرش نگین تمرین را رها نکرده است. 

از کودکی عاشق والیبال بوده و حالا همراه برادر و خواهر بزرگش این رشته را دنبال می‌کند. او توانسته سال98 همراه با تیم مدرسه‌اش در بندرعباس مقام اول کشوری مسابقات دانش‌آموزی را به دست آورد و اکنون خودش را برای مسابقات لیگ ساحلی مشهد آماده می‌کند. ژینا شهنوازی متولد1383 و ساکن محله رازی است، اما شغل پدر باعث شده تا خانواده او بین بندرعباس و مشهد در رفت و آمد باشند.

 

تمرین والیبال در حیاط خانه

از کودکی تمرینات برادر بزرگ‌ترش را نگاه کرده و به این رشته علاقه‌مند شده است. برادرش رامین از اعضای تیم ملی جوانان کشور است و نگین و ژینا را تشویق کرده تا این رشته ورزشی را دنبال کنند. ژینا می‌گوید: «رامین برای ما الگو بود و همیشه با او رقابت داشتیم. زمانی که کوچک بودیم به ما می‌گفت به‌زودی من را از تلویزیون و در لیگ‌های مطرح جهانی خواهید دید. همین باعث می‌شد تا ما هم مثل او به قهرمانی و حضور در لیگ‌های اروپایی فکر کنیم.» 

نگین در حیاط خانه بندرعباس به ژینا حرکات دست و نحوه رد کردن توپ را از روی طناب آموزش می‌داد. ژینا کلاس ششم که بود همراه با تیم مدرسه در مسابقات والیبال دانش‌آموزی شرکت کرد و آن‌ها موفق شدند مقام اول ناحیه و استان را به دست آورند.

به ما می‌گفت به‌زودی من را از تلویزیون و در لیگ‌های مطرح جهانی خواهید دید. همین باعث می‌شد تا ما هم مثل او به قهرمانی و حضور در لیگ‌های اروپایی فکر کنیم

تیم آن‌ها به مسابقات کشوری ورزشی دانش‌آموزان در سال96 راه پیدا کرد اما موفق به کسب مدال نشد. بعد از آن ژینا به همراه خواهرش نگین برای تمرینات حرفه‌ای و آموزش‌های بیشتر به یکی از سالن‌های ورزشی بندرعباس رفتند و ژینا زیر نظر مهدیه ضمیری والیبال را حرفه‌ای دنبال کرد. نتیجه تلاش‌های او و تیمش به بار نشست و توانستند در مسابقات کشوری دانش‌آموزی سال 98 که یزد میزبان آن بود، مدال اول کشوری را به دست آورد.

 بعد از آن خانواده ژینا تصمیم گرفتند برای پیشرفت بیشتر بچه‌ها در این رشته به مشهد بیایند اما آمدن آن‌ها به مشهد هم‌زمان شد با شیوع کرونا و ژینا تنها مدت کوتاهی فرصت کرد در سالن حمیدی با اکرم حصاری یکی از مربیان مشهدی تمرین کند. البته او پس از آن با همراهی خواهرش نگین تمرین را رها نکرده است. 

می‌گوید: «از هفته پیش تمریناتم را زیر نظر خانم حصاری برای حضور در لیگ والیبال ساحلی مشهد که به‌زودی مسابقات آن برگزار می‌شود شروع کرده‌ام.» او در حال حاضر در تیم استعداد پویا در پست «قطر پاسور» (پشت خط زن) بازی می‌کند.

 

می‌خواهم مستقل باشم

ژینا علاوه بر ورزش در درس نیز موفق است. او به رشته حقوق علاقه زیادی دارد و می‌خواهد در کنار والیبال، این رشته را هم دنبال کند. می‌گوید: «درس خواندن را دوست دارم و همیشه موفق بوده‌ام.» او اکنون دانش‌آموز سال دهم در رشته علوم انسانی است. ژینا دختر فعالی است و از زمانش به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند. او در 2سال اخیر توانسته مدرک مدیریت زیبایی پوست را بگیرد و اکنون در سالن‌های آرایشی فعالیت دارد. 

می‌گوید: «مادرم همیشه ما را تشویق می‌کند درآمد داشته باشیم. با اینکه پدرم همواره ما را حمایت کرده و هیچ‌وقت از نظر مالی مشکل نداشته‌ایم، اما دوست دارم مستقل باشم.» او به هم‌سن و سالانش توصیه می‌کند، هر روز را زندگی کنند و قدر دوران نوجوانی و جوانی خود را بدانند.

ارسال نظر