کد خبر: ۱۴۲۷
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مسیرگشت و گذار دانش‌‌آموز و والدین

خیابان مجد39 در محله سعدآباد از یک سمت به خیابان قرنی و از سمت دیگر به خیابان آبکوه منتهی می‌شود. از 2طرف دیگر نیز به میدان شهدا و میدان فردوسی راه دارد. به گفته اهالی این کوچه و کوچه‌های هم‌جوارش روزگاری زمین خاکی بوده است که بچه‌های محله در آن گل کوچک بازی می‌کردند. اما سال‌هاست اینجا بورس کلی فروش و جزئی فروشی چسب و نوشت‌افزار شده است و خریداران اکنون می‌دانند برای تهیه این 2کالا از این خیابان دست پر برمی‌گردند.

خیابان مجد39 در محله سعدآباد از یک سمت به خیابان قرنی و از سمت دیگر به خیابان آبکوه منتهی می‌شود. از 2طرف دیگر نیز به میدان شهدا و میدان فردوسی راه دارد. به گفته اهالی این کوچه و کوچه‌های هم‌جوارش روزگاری زمین خاکی بوده است که بچه‌های محله در آن گل کوچک بازی می‌کردند.

 این زمین‌های خالی به مرور جای خود را به مغازه‌ها و ساختمان‌ها داده و امروزه ترافیک هم گریبان‌گیر این معبر شده است. سال‌هاست اینجا بورس کلی فروش و جزئی فروشی چسب و نوشت‌افزار شده است و خریداران اکنون می‌دانند برای تهیه این 2کالا از این خیابان دست پر برمی‌گردند.

 

گرچه کرونا فاصله‌ها را به وجود آورد اما هنوز هم دل سالمندان محله به هم نزدیک است و گاهی در بوستان این کوچه از گذشته‌ها یاد می‌کنند.

 

محمد احمدی مجیدی، متولد 1325 از کاسبان قدیمی این کوچه است. او از 12سالگی به پیروی از پدر به کار قالب‌سازی کفش مشغول است.

 

بیش از 20سال است که اینجا بورس فروش نوشت‌افزار شده است. پاساژ شهمیرزاد یکی از قدیمی‌ترین مراکز فروش محسوب می‌شود.

 

به گفته کاسبان این کوچه10سال پیش عمده‌فروشی در زمینه صنعت چسب شکل گرفت و به مرور به تعداد مغازه‌های آن افزوده شد.

ارسال نظر