کد خبر: ۱۴۵۹
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه شهید خانی دهنوی به کوچه کشاورزها معروف است

سال‌ها پیش اینجا تا چشم کار می‌کرده باغ‌تره‌های سرسبز بوده است. کشاورزها از روستا به این محدوده می‌آمدند، چند ماهی از سال را در خانه‌های کوچک زندگی می‌کردند و کارشان که تمام می‌شد به زادگاهشان برمی‌گشتند. مدتی بعد عده‌ای از این کشاورزها در این محدوده ماندنی شدند و ساخت و ساز بیشتری شد. حالا بیش از 30سال است که از آن روزها می‌گذرد. دیگر خبری از زمین کشاورزی نیست، این کوچه مدت‌هاست که آسفالت شده و به یکی از شلوغ‌ترین و پررفت و آمدترین کوچه‌های منطقه تبدیل شده است.

سال‌ها پیش اینجا تا چشم کار می‌کرده باغ‌تره‌های سرسبز بوده است. کشاورزها از روستا به این محدوده می‌آمدند، چند ماهی از سال را در خانه‌های کوچک زندگی می‌کردند و کارشان که تمام می‌شد به زادگاهشان برمی‌گشتند. مدتی بعد عده‌ای از این کشاورزها در این محدوده ماندنی شدند و ساخت و ساز بیشتری شد. 

حالا بیش از 30سال است که از آن روزها می‌گذرد. دیگر خبری از زمین کشاورزی نیست، این کوچه مدت‌هاست که آسفالت شده و به یکی از شلوغ‌ترین و پررفت و آمدترین کوچه‌های منطقه تبدیل شده است. اسم کوچه را شهید خانی دهنوی گذاشته‌اند، اولین شهید این کوچه. اما هنوز برخی اهالی این کوچه را با نام کشاورز می‌شناسند.

 

مسجد جواد الائمه(ع) از قدیمی‌ترین مساجد این محدوده است که در سال١٣٦٠ ساخته شده است.

 

مجموعه ورزشی شهید رجایی تنها سالن ورزشی این محدوده حالا سوت وکورتر از همیشه پاتوق معتادها شده است.

 

این کوچه پر از کسبه و مشاغل قدیمی است. فرهاد غلی پرموران، سماورساز قدیمی این کوچه، است و همه محله او را می‌شناسند.

 

دبستان و پیش‌دبستانی قدم به قدم در این کوچه دیده می‌شود. برخی از آن‌ها رویکرد قرآنی دارند.
ارسال نظر