کد خبر: ۱۴۸۰
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نرگس بخشی 2 بار کرونا گرفت اما باز هم برای کمک به کرونایی‌ها داوطلب شد

نرگس بخشی با اینکه در این مدت 2بار به کرونا دچار شده است، اما خدمت‌رسانی به مردم را هدف جهادی خود می‌داند. او هم‌زمان با موج پنجم در زائرسرای آستان قدس رضوی در بولوار چمن و نقاهتگاه مربوط به بیماران کرونایی در ابتدای بولوار پیروزی حضور داشت و به بیماران کرونایی دارو تزرق می‌کرد. نرگس در حال حاضر در نقاهتگاه بولوار پیروزی کارهای پرستاری مربوط به بیماران کرونایی را برعهده دارد. تزریق رایگان رمدسیویر در مراکز مربوط به این دارو بخش دیگری از فعالیت‌های نرگس بود.

با شیوع کرونا از بهمن سال 1398، به‌تدریج نیروهای جهادی و مردمی پا به صحنه گذاشتند و به کمک هم‌وطنان و همشهریان خود آمدند تا بیماران راحت‌تر با این بیماری مبارزه کنند. بخشی از این نیروهای جهادی را زنان و دختران جوان تشکیل می‌دهند که با وجود شیوع زیاد این بیماری، کمک به هم‌وطن، همشهری و هم‌محلی را مهم‌تر از جان خود می‌دانند. 

نرگس بخشی یکی از جوانان ساکن محله ایثارگران و عضو بسیج پایگاه حضرت فاطمه(س) است. این جوان دهه هفتادی عضو بسیج جامعه علوم پزشکی نیز هست و از همان ابتدای شیوع کرونا به‌طور جهادی با پایگاه‌های مختلف همکاری داشته است.

 

تولید ماسک و شیلد برای کادر درمان

نرگس بخشی که کارشناس هوش‌بری است، پیش از شیوع کرونا نیز با پایگاه‌های بسیج شهر فعالیت داشته است اما با شیوع کرونا این فعالیت‌ها را افزایش داده است. او از همان ابتدای شیوع کرونا به‌طور جهادی همراه با دانشجویان و اعضای بسیج نظام پزشکی در دانشگاه فردوسی ماسک تولید می‌کرد. 

خودش می‌گوید: «ابتدای شیوع این بیماری ماسک، گان و شیلد کم بود. با همکاری دانشجویان و اعضای بسیج دانشگاه علوم پزشکی ماسک و شیلد تهیه کردیم. شیلدها برای کادر درمان ارسال و ماسک‌ها در حاشیه شهر توزیع شد.» او سال پیش با قرارگاه شهید علیمردانی آشنا شد و با »طرح رایگان خدمات پزشکی سفیران سلامت قرارگاه شهید علیمردانی« همکاری کرد. شرکت در اردوهای جهادی و رفتن به روستاها و شهرهای مرزی استان خراسان و کمک به بیماران کرونایی بخشی از فعالیت‌های این قرارگاه است که نرگس در بسیاری از آن‌ها شرکت کرده است.

جنگ امروز ما همین کروناست. مردم در حوزه‌های مختلف اقتصادی با مشکل روبه‌رو هستند

 

همکاری با مراکز تزریق رمدسیویر

هم‌زمان با موج پنجم نرگس دوباره همکاری خود را با بسیج دانشگاه علوم پزشکی از سر گرفت و در طرح «شهیدسلیمانی» شرکت کرد. تزریق رایگان رمدسیویر در مراکز مربوط به این دارو بخش دیگری از فعالیت‌های نرگس بود. او در زائرسرای آستان قدس رضوی در بولوار چمن و نقاهتگاه مربوط به بیماران کرونایی در ابتدای بولوار پیروزی نیز حضور داشته و به بیماران کرونایی دارو تزرق می‌کرده است. نرگس در حال حاضر در نقاهتگاه بولوار پیروزی کارهای پرستاری مربوط به بیماران کرونایی را برعهده دارد. با اینکه در این مدت 2بار به کرونا دچار شده است، اما خدمت‌رسانی به مردم را هدف جهادی خود می‌داند و می‌گوید: «جنگ امروز ما همین کروناست. مردم در حوزه‌های مختلف اقتصادی با مشکل روبه‌رو هستند.

قشر کارگر از پس هزینه‌های این بیماری و درمان آن برنمی‌آیند و ما به عنوان دانشجویان رشته‌های پزشکی باید در این شرایط به کمک هم‌وطنان خود بیاییم. 4سال در این کشور درس خواندم و باید در شرایط سخت به مردم آن خدمت کنم. نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی در زمان جنگ مقابل دشمن ایستادند و مبارزه کردند امروز وظیفه مبارزه برعهده کادر درمان و همه آن‌هایی است که توان مبارزه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی را دارند. حضور کادر درمان در میدان مبارزه مردم را امیدوار می‌کند.» 

او با همه مشغله‌ای که در این مدت داشته فعالیتش را با پایگاه بسیج حضرت فاطمه(س) در محله قطع نکرده و با اعضای این پایگاه در تهیه بسته‌های معیشتی و تهیه غذای گرم برای مناسبت‌های مختلف همکاری دارد.

ارسال نظر