کد خبر: ۱۴۸۲
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه‌ای با 2 بوستان

کمتر کسی از اهالی محدوده کوثر جنوبی پیدا می‌شود که دست‌کم روزی یک‌بار مسیرش به این کوچه نیفتد. کوچه‌ای که با نام شهید علی رفیعی شناخته می‌شود و یکی از 4کوچه منشعب از میدان بی‌نامی است که در وسط خیابان کوثر جنوبی در محدوده 20متری ایزدی قرار دارد. این کوچه با داشتن ظرفیت‌های متعدد از جمله 2مرکز تجاری، یک درمانگاه، 2بوستان و 3مدرسه از محوری‌ترین کوچه‌های محله کوثر محسوب می‌شود. این محله بخشی از زمین‌های مرحوم باباخان ایزدی است که اوایل انقلاب از سوی سازمان زمین‌شهری وقت خریداری و با قیمت‌های مناسب به خانواده‌های پرجمعیت واگذار شد.

کمتر کسی از اهالی محدوده کوثر جنوبی پیدا می‌شود که دست‌کم روزی یک‌بار مسیرش به این کوچه نیفتد. کوچه‌ای که با نام شهید علی رفیعی شناخته می‌شود و یکی از 4کوچه منشعب از میدان بی‌نامی است که در وسط خیابان کوثر جنوبی در محدوده 20متری ایزدی قرار دارد. 

این کوچه با داشتن ظرفیت‌های متعدد از جمله 2مرکز تجاری، یک درمانگاه، 2بوستان و 3مدرسه از محوری‌ترین کوچه‌های محله کوثر محسوب می‌شود. این محله بخشی از زمین‌های مرحوم باباخان ایزدی است که اوایل انقلاب از سوی سازمان زمین‌شهری وقت خریداری و با قیمت‌های مناسب به خانواده‌های پرجمعیت واگذار شد.

 

ساخت مسجد صاحب‌الزمان(عج) در سال1362 با کمک حاج محمدرضا مظلوم خراسان انجام شد. این مسجد قدیمی تنها مسجد در محدوده کوثر جنوبی است.

 

انتهای کوچه 3مدرسه قرار دارد. تا پیش از شیوع کرونا در ماه‌های تحصیلی، این کوچه پر می‌شد از هیاهوی بچه‌‌مدرسه‌ای‌ها و خانواده‌هایشان.

 

پاتوق محله سال گذشته در جریان اجرای طرح محله ما در مرکز تجاری ابتدای این کوچه ایجاد شد. این پروژه شامل بهسازی پیاده‌رو، نصب نیمکت و بهبود روشنایی است.

 

خانه پدری شهید علی رفیعی که سال66 به شهادت رسید، هنوز در همین کوچه قرار دارد. سال 1378 رهبر معظم انقلاب برای دیدارشان به همین خانه آمدند.
ارسال نظر