کد خبر: ۱۵۰۷
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

آرزویم تلاوت در محضر رهبری است

حسین جوهری می‌گوید: در سنین خردسالی با تشویق پدر و مادرم کنار آن‌ها می‌نشستم و به قرآن‌خواندنشان گوش می‌کردم. یک سال قبل از رفتن به مدرسه حفظ سوره‌های کوچک جزء سی‌ام قرآن را با مربیگری پدرم شروع کردم. در واقع پدرم اولین مربی و معلم من در زمینه حفظ آیات قرآن بود.

حسین جوهری سال1386درخانواده‌ای مذهبی به دنیا آمده است. پدر خانواده روحانی است و حسین تحت تعلیمات او جزء آخر قرآن را در کودکی حفظ می‌کند و این اتفاق مقدمه‌ای برای حضور مستمر او در فعالیت‌های قرآنی می‌شود.

حسین جوهری می‌گوید: درسنین خردسالی با تشویق پدر و مادرم کنار آن‌ها می‌نشستم و به قرآن‌خواندنشان گوش می‌کردم. یک سال قبل از رفتن به مدرسه حفظ سوره‌های کوچک جزء سی‌ام قرآن را با مربیگری پدرم شروع کردم. در واقع پدرم اولین مربی و معلم من در زمینه حفظ آیات قرآن بود. 

بعد ازحفظ جزء30 قرآن 7ساله بودم که در مسابقات حفظ جزء آخر قرآن ویژه فرزندان طلاب مشهد شرکت کردم و مقام اول این مسابقات را به دست آوردم. این اولین موفقیتم در زمینه حفظ قرآن بود. تحت مربیگری استاد حفظ قرآن سعید قره‌داشی، حفظ دیگر جزء‌های قرآن را شروع کردم و تا به امروز موفق به حفظ 23جزء شده‌ام. 

بعد ازحفظ جزء30 قرآن 7ساله بودم که در مسابقات حفظ جزء آخر قرآن ویژه فرزندان طلاب مشهد شرکت کردم و مقام اول این مسابقات را به دست آوردم

درسال 1397موفق به کسب مقام دوم مسابقات استانی حفظ 5جزء قرآن شدم و سال 1399رتبه دوم مسابقات کشوری حفظ 10جزء قرآن کریم را که در مرکز قرآن و عترت شهر قم برگزار شد به دست آوردم. درحال حاضر نیز در کنار حفظ 7جزء باقی‌مانده قرآن، خودم را برای حضور در مسابقات کشوری قرآن آماده می‌کنم.

 

از مکبری تا اجرای سرود

حسین جوهری هم‌زمان با حفظ آیات قرآن، تلاوت را نزد قاریان قرآن مشهد از جمله استاد جرجانی و استاد صادق محمدزاده آغاز می‌کند. به دلیل صدای گیرا و خوبی که دارد از سال1397مکبری و اذان گفتن در صحن‌های مختلف حرم امام رضا(ع)را انجام می‌دهد.

 سپس به گروه سرود نور الرضا(ع) می‌پیوندد. تحت تعالیم استادان سرود و تواشیح قرآن مشهد خواندن سرودهای مذهبی را فرامی‌گیرد و همراه با گروه نورالرضا(ع) سرودهای مذهبی و انقلابی را در مراسم و اعیاد در حرم مطهر رضوی اجرا می‌کند. او همچنین به همراه این گروه در شبکه‌های مختلف سیما از جمله شبکه خراسان، شبکه5 (تهران ) و شبکه قرآن حضور موفقی داشته است.

 

تشویق مؤثر داور مسابقه

حسین جوهری درحال حاضر خود را برای مسابقات کشوری حفظ و تلاوت قرآن که به‌زودی برقرارخواهد شد آماده می‌کند. امیدوار است در جریان برگزاری این مسابقات به حضور مقام معظم رهبری رسیده و تلاوتی را در حضور ایشان انجام دهد. 

می‌گوید: 8ساله بودم که در یک جلسه قرآنی که در مسجد زینبیه برگزار می‌شد، تلاوت داشتم . بعد از قرائت اولین آیه یکی از داوران مسابقه تشویقم کرد و گفت: «دیری نباشد که این پسر موفق به حفظ کامل قرآن شود و بعد از کسب مقامات بسیار در عرصه مسابقات قرآن به حضور مقام معظم رهبری رسیده و در حضور ایشان به تلاوت قرآن بپردازد. 

این پیش‌بینی در سال1399 و بعد از مسابقات کشوری قرآن درحال محقق شدن بود و قرار بود که تعدادی از برندگان مسابقات کشوری به حضور مقام معظم رهبری شرفیاب شوند. اما متأسفانه به دلیل شیوع کرونا این دیدار انجام نشد و این آرزو و دیدار مقام معظم رهبری دردل من مانده است.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر