کد خبر: ۱۵۱۶
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نقش حاج‌بهمن در کوچه صاحبدلان2

صاحبدلان2 که به نام شهیدعلیرضا روستایی است، با ظرفیت‌ها‌یی که دارد، یکی از کوچه‌های خاص تلگرد است. اهالی می‌گویند زمین‌های آن مربوط به طاهر احمدزاده، نخستین استاندار خراسان‌رضوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است که خیلی‌ها در این زمین‌ها کار و در خانه‌های خشتی‌وگلی آن زندگی می‌کرده‌اند. کوچه صاحبدلان2 به‌دلیل وجود مراکز درمانی و بیمارستان 22بهمن و همچنین مدرسه و کتابخانه و مسجد، یکی از محدوده‌های شلوغ و پرترافیک این حوالی است.

 صاحبدلان2 که به نام شهیدعلیرضا روستایی است، با ظرفیت‌ها‌یی که دارد، یکی از کوچه‌های خاص تلگرد است.

 اهالی می‌گویند زمین‌های آن مربوط به طاهر احمدزاده، نخستین استاندار خراسان‌رضوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است که خیلی‌ها در این زمین‌ها کار و در خانه‌های خشتی‌وگلی آن زندگی می‌کرده‌اند.

 کوچه صاحبدلان2 به‌دلیل وجود مراکز درمانی و بیمارستان 22بهمن و همچنین مدرسه و کتابخانه و مسجد، یکی از محدوده‌های شلوغ و پرترافیک این حوالی است.

 

واقف بیمارستان فوق‌ تخصصی و آموزشی 22بهمن حاج‌علی بهمن است که سال1378 کار ساخت آن را به انجام رساند و بعد از تکمیل، آن را در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار داد.

 

فاطمه علیزاده سال‌ها خدمتکار منزل استاندار خراسان‌رضوی بوده است و حرف‌ها و خاطرات زیادی دارد. پیرزن بانمک و دوست‌داشتنی متولد 1314 است.

 

دارالشفاء امام جواد(ع) با درمانگاه‌های تخصصی‌اش یکی از مجموعه‌های کاربردی درمانی است که تاریخ بهره‌برداری‌اش به سال1364 برمی‌گردد.

 

مسجد قدیمی و کهنه جوادالائمه(ع) را هم حاج‌علی بهمن بازسازی کرده و معماری آن، کوچه را هم چشم‌نواز کرده است.
ارسال نظر