کد خبر: ۱۵۵۰
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نوجوان محله امام هادی(ع)، حافظ 26جزء قرآن مجید است

آیه61 سوره یونس با این مضمون که «عالم محضر خداست هیچ چیز از چشم خداوند پوشیده نیست، نه ذره‌ای در آسمان و نه ذره‌ای در زمین» او را مطمئن می‌کند که خداوند همیشه پشت و پناه او است. مهدیه این سوره را بسیار دوست دارد و هربار در زندگی، سختی برایش پیش می‌آید به این آیه فکر می‌کند. او حفظ قرآن را از جزء یک شروع کرده است و به جزء26 رسیده است. کمتر از 4ماه دیگر حفظ کل قرآن را تمام می‌کند.

کسب رتبه اول ناحیه7 آموزش و پرورش در مسابقات حفظ 10جزء قرآن در سال97 آن‌قدر در زندگی مهدیه برادری، نوجوان فعال محله امام هادی(ع)، تأثیرگذار بود که مسیر زندگی‌اش را از علوم تجربی و علاقه‌ای که به پزشکی داشت، به سمت علوم انسانی و انتخاب رشته معارف و علوم اسلامی تغییر داد. او حالا علاوه بر حفظ 26جزء قرآن در فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی محله نیز شرکت می‌کند و یکی از اعضای فعال هیئت نورالهادی در محله‌شان است.

 

شرکت در طرح حافظون رضوی

مهدیه 17سال دارد و از بدو تولد در محله امام هادی(ع) بزرگ شده است. دانش‌آموز سال دوازدهم رشته علوم انسانی است. در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شده. مادرش از کودکی او را به شرکت در کلاس‌های قرآنی تشویق می‌کرد.

 روخوانی، روان‌خوانی و قرائت قرآن را از 6سالگی شروع کرد و در دوره دبستان یکی از قاریان خوب مدرسه‌اش بود. در 13سالگی یکی از دوستانش او را با طرح حافظون رضوی آشنا کرد؛ طرحی از سوی آستان قدس رضوی که کلاس‌های آموزشی مربوط به آن در محله خودشان برگزار می‌شد. او هم‌زمان با شرکت در دوره حفظ، دوره‌های تجوید و قرائت را نیز گذراند. 

خودش می‌گوید: «بیشتر از اینکه به حفظ علاقه داشته باشم، قرائت و ترتیل برایم مهم بود، ولی در همان جلسه اول فضای کلاس حفظ آن‌قدر حالم را خوب کرد که حفظ را حرفه‌ای دنبال کردم.» او حالا علاوه بر داشتن مدرک تجوید بیش از 26جزء قرآن را حفظ کرده است. این تجربه معنوی مسیر زندگی او را تغییر داده است و از این بابت خیلی خوشحال است چون فکر می‌کند مسیر واقعی زندگی‌اش را پیدا کرده است. او معتقد است قرآن او را از آسیب‌های اجتماعی محافظت کرده است. 

مهدیه می‌گوید: «جوانان نسل ما وقت زیادی را صرف فضاهای مجازی می‌کنند و این موضوع مشکلات جدی برایشان به وجود آورده است. خوشبختانه قرآن مسیر زندگی‌ام را تغییر داد و زندگی‌ام هدف پیدا کرد.»

 قبل از اینکه حفظ آیه‌ها و تمرینات را شروع کنم ابتدا تفسیر و معنای آیه را برای خودم درونی می‌کنم

 

توجه به معنا،‌ قبل از حفظ

آیه61 سوره یونس با این مضمون که «عالم محضر خداست هیچ چیز از چشم خداوند پوشیده نیست، نه ذره‌ای در آسمان و نه ذره‌ای در زمین» او را مطمئن می‌کند که خداوند همیشه پشت و پناه او است. مهدیه این سوره را بسیار دوست دارد و هربار در زندگی، سختی برایش پیش می‌آید به این آیه فکر می‌کند.

 او حفظ قرآن را از جزء یک شروع کرده است و به جزء26 رسیده است. کمتر از 4ماه دیگر حفظ کل قرآن را تمام می‌کند. می‌گوید: « قبل از اینکه حفظ آیه‌ها و تمرینات را شروع کنم ابتدا تفسیر و معنای آیه را برای خودم درونی می‌کنم، بعد ترتیل استاد محمد صدیق منشاوی را گوش می‌دهم و بعد از آن شروع به حفظ آیه می‌کنم.»

 

کمک به رشد شخصیت نوجوانان محله

حفظ، اولویت اول مهدیه است اما در کنار آن فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی را دنبال می‌کند. او و تعدادی از دوستانش دغدغه نوجوانان و جوانان هم‌سنشان را دارند. آن‌ها به‌تازگی هیئتی با نام نورالهادی را تشکیل داده‌اند و همین امسال در دهه اول محرم در مسجد امام هادی(ع) برنامه برگزار کرده‌اند. 

مهدیه می‌گوید: «هدف ما از تشکیل هیئت نورالهادی کمک به رشد شخصیت نوجوانان و جوانان محله در کنار فعالیت‌های مذهبی و برگزاری مراسم است. در صورتی که بتوانیم مکانی را برای فعالیت‌ها آماده کنیم کلاس‌های مختلف آموزشی و هنری را نیز با توجه به نیاز نوجوانان محله راه‌اندازی می‌کنیم.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر