کد خبر: ۱۵۵۲
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه مسجد جامع قاسم‌آباد

این کوچه را نه‌تنها قاسم‌آبادی‌ها به‌ویژه اهالی محله امامیه می‌شناسند، بلکه آوازه آن به گوش شهروندان سایر مناطق نیز رسیده است؛ کوچه‌ای که بیشتر شهرتش را مدیون مسجد جامع و مجتمع فرهنگی امام محمد باقر(ع) است. واحدهای تجاری متعددی که حول و حوش این کوچه عریض و طویل توسعه پیدا کرده‌اند نیز روزانه بسیاری از اهالی قاسم‌آباد را به این محدوده می‌کشاند. یک ویژگی دیگر این کوچه خانه‌های یک‌طبقه و ویلایی فراوانی است که هنوز تبدیل به آپارتمان نشده‌اند و می‌توان حال و هوای دهه 60 و 70 را در آن حس کرد.

این کوچه را نه‌تنها قاسم‌آبادی‌ها به‌ویژه اهالی محله امامیه می‌شناسند، بلکه آوازه آن به گوش شهروندان سایر مناطق نیز رسیده است؛ کوچه‌ای که بیشتر شهرتش را مدیون مسجد جامع و مجتمع فرهنگی امام محمد باقر(ع) است.

 واحدهای تجاری متعددی که حول و حوش این کوچه عریض و طویل توسعه پیدا کرده‌اند نیز روزانه بسیاری از اهالی قاسم‌آباد را به این محدوده می‌کشاند. یک ویژگی دیگر این کوچه خانه‌های یک‌طبقه و ویلایی فراوانی است که هنوز تبدیل به آپارتمان نشده‌اند و می‌توان حال و هوای دهه 60 و 70 را در آن حس کرد.

 

مسجد جامع امام محمد باقر(ع) تنها مسجد جامع قاسم‌آباد و یکی از 38مسجد جامع مشهد است.

 

فضای باز جلوی مسجد محل بازی بسیاری از جوانان و نوجوانانی است که صف اول نماز را پر می‌کنند.

 

مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) وابسته به مجتمع فرهنگی امام محمد باقر(ع) در ابتدای این کوچه قرار دارد.

 

بوستان نرگس در اواسط کوچه محل برگزاری بسیاری از رویدادهای محله مانند نمایشگاه‌های خوداشتغالی و مراسم‌های فرهنگی و مذهبی است.
ارسال نظر