کد خبر: ۱۵۶۱
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

در جوار برج و باروی توس

کوچه شاهنامه69 که به نام خیابان ملاصدرا نام‌گذاری شده است معبری است در محله فردوسی که در ابتدا با بوستان بزرگ و فاخر جلوخان آرامگاه فردوسی آغاز می‌شود و در انتها با خرابه‌هایی از برج و باروی توس به اتمام می‌رسد که در واقع ابتدا و انتهای آن با المان‌های تاریخی مزین شده است. این گذر تاریخی که در جوار آرامگاه فردوسی قرار گرفته‌ است باوجود ظرفیت‌های بسیاری که دارد با کمبودهای پرشماری روبه‌رو است. از کوچه‌های خاکی که در کشمکش شهرداری و میراث فرهنگی رها شده است و دودش به چشم مردم می‌رود تا کمبود امکانات رفاهی، درمانی و تفریحی.

کوچه شاهنامه69 که به نام خیابان ملاصدرا نام‌گذاری شده است معبری است در محله فردوسی که در ابتدا با بوستان بزرگ و فاخر جلوخان آرامگاه فردوسی آغاز می‌شود و در انتها با خرابه‌هایی از برج و باروی توس به اتمام می‌رسد که در واقع ابتدا و انتهای آن با المان‌های تاریخی مزین شده است. 

این گذر تاریخی که در جوار آرامگاه فردوسی قرار گرفته‌ است باوجود ظرفیت‌های بسیاری که دارد با کمبودهای پرشماری روبه‌رو است. از کوچه‌های خاکی که در کشمکش شهرداری و میراث فرهنگی رها شده است و دودش به چشم مردم می‌رود تا کمبود امکانات رفاهی، درمانی و تفریحی.

مسجد محمدرسول ا...(ص) تنها مسجد این معبر است که بعد از گذشت سال‌ها نیمه‌کاره رها شده است و تکمیل آن احتیاج به بودجه 3میلیارد تومانی دارد.

 

حاج حسین حیاتی یکی از قدیمی‌های محله فردوسی است که 85سال از خدا عمر گرفته است و ابیات زیادی از شاهنامه را از حفظ می‌خواند.

 

سالن ورزشی شادروان دکتر خرمی سال‌ها میزبان چوخه‌کاران قدیمی دیار توس بوده‌ است که از جمله آن‌ها می‌توان به پهلوان محمود و حمید قشنگ و پهلوان بهروز پرهیزگار اشاره کرد.

 

بخشی از خرابه‌های برج و باروی توس در انتهای خیابان ملاصدرا واقع شده است که تاریخ هزارساله این محدوده را به رخ می‌کشد.

 

ارسال نظر