کد خبر: ۱۵۶۸
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه حاج‌آقا راستگو

کوچه شهید صادقی6 در محله آبکوه یکی از قدیمی‌ترین کوچه‌های منطقه است. در گذشته این کوچه به کوچه اصلی محله آبکوه- سعدآباد معروف بود. خانه‌های 500متری آن اکنون یا کوچک شده و یا تخریب شده است و تنها درختان توت حیاطشان به جا مانده است. رسم نیک آن دوران جمع‌آوری توت و گذاشتن آن در ظرفی به همراه گل‌های محمدی و بردن آن نزد همسایگان بوده است.

کوچه شهید صادقی6 در محله آبکوه یکی از قدیمی‌ترین کوچه‌های منطقه است. در گذشته این کوچه به کوچه اصلی محله آبکوه- سعدآباد معروف بودخانه‌های 500متری آن اکنون یا کوچک شده و یا تخریب شده است و تنها درختان توت حیاطشان به جا مانده است. رسم نیک آن دوران جمع‌آوری توت و گذاشتن آن در ظرفی به همراه گل‌های محمدی و بردن آن نزد همسایگان بوده است. 

مرحوم غلامرضا راستگو(پدر زنده‌یاد حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو) نیز در این محل سکونت داشتند و خطبه عقد بسیاری از جوانان را ایشان خواندند. مسجد جامع‌رضوی آبکوه(تاسیس1325)، حمام کهنه که اکنون مدفون است در این کوچه قرار دارند.

اهالی، این درخت قدیمی را شناسنامه محله می‌دانند که در خانه مرحوم مقدم(معروف به کلبعلی قصاب) وجود داشته است.

 

این کوچه شهیدپرور بوده است و شهیدان بسیاری از جمله شهید حسین چوبدار سعدآباد، شهید محمود شعبانی و... را به کشور هدیه کرده است.

 

مسجد بنی‌هاشمی سعدآباد با کمک اهالی محل در سال 1308 تاسیس شد و تاکنون 3مرتبه بازسازی شده است.

 

ماشاءا... خجسته در اینجا سکونت دارد. خانواده او برای آبرسانی در محله خدمات بسیاری انجام داده‌اند و یکی از کوچه‌های جانبی به نام آن‌هاست.

 

ارسال نظر