کد خبر: ۱۵۸۱
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

آرمیدن حاج‌حسن واقف در مسجد

کوچه حسینیه9(شهید حسین عباسی) از سمت بولوار مسلم‌شمالی۱0 به اسم کوچه شهید مهدی خوش‌ید طوسی نام‌گذاری شده است. از ظرفیت‌های آن می‌توان به مسجد ‌‌‌‌‌و حسینیه امام حسن مجتبی(ع) با قدمتی بیش از نیم‌قرن اشاره کرد؛ مسجدی وقفی که یکی از خیران و معتمدان قدیمی محله به نام حاج‌حسن فدوی‌شادمهری آن را وقف کرد. پیکر مرحوم فدوی به وصیت خودش در اتاقک کنار پله‌های ورودی مسجد به خاک سپرده شده است. از ویژگی‌های مثبت این کوچه سرسبز و ساکت بودن آن است. علاوه بر این به‌خاطر داشتن عرض مناسب، فضای پارک برای خودروها فراهم است.

کوچه حسینیه9(شهید حسین عباسی) ازسمت بولوار مسلم‌شمالی۱0 به اسم کوچه شهید مهدی خوش‌ید طوسی نام‌گذاری شده است. از ظرفیت‌های آن می‌توان به مسجد ‌‌‌‌‌و حسینیه امام حسن مجتبی(ع) با قدمتی بیش از نیم‌قرن اشاره کرد؛ مسجدی وقفی که یکی از خیران و معتمدان قدیمی محله به نام حاج‌حسن فدوی‌شادمهری آن را وقف کرد. پیکر مرحوم فدوی به وصیت خودش در اتاقک کنار پله‌های ورودی مسجد به خاک سپرده شده است. از ویژگی‌های مثبت این کوچه سرسبز و ساکت بودن آن است. علاوه بر این به‌خاطر داشتن عرض مناسب، فضای پارک برای خودروها فراهم است.

 

کانکس مخصوص استراحت کارگران و مهندسان ناظر پروژه بهسازی و ایمن‌سازی پیاده‌روهای راسته بولوار مسلم، ‌در ورودی کوچه از سمت بولوار جانمایی شده است.

 

حاج‌عباس، پیرمرد خوش‌اخلاق و بذله‌گوی محله، سال‌هاست به تعمیر کیف و کفش اهالی مشغول است. مغازه کوچک پیرمرد خوش‌سلیقه محله پر است از گلدان‌های تزیینی کوچک .

 

وجود مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای در کوچه شهیدحسین عباسی غنیمت خوبی برای آقاپسرهای علاقه‌مند به کارهای فنی به‌ویژه مکانیکی است.

 

نبش کوچه از سمت بولوار مسلم، لحاف‌دوزی بزرگی است که قدمتی بیست‌ساله دارد. محسن‌آقا 28سال از عمر چهل‌ساله‌اش را در این حرفه مشغول است.

 

ارسال نظر