کد خبر: ۱۵۸۶
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

درمان رایگان برای نیازمندان

درمانگاه حضرت ابوالفضل(ع) یکی از مراکز طب سنتی ایرانی‌اسلامی در مشهد واقع در محله امیرآباد است. یک مجتمع علمی، فرهنگی و درمانی که توسط حاج حسین کوهستانی در سال١٣٦٧ دایر می‌شود.این درمانگاه پس از حاج حسین به دست هادی کوهستانی، پسرش، اداره می‌شود. در این مکان درمانی داروهای گیاهی تجویز می‌شود، از دیگر خدمات درمانگاه حجامت و بادکش با رعایت موارد بهداشتی و طب سنتی است و اما حالا 2سال می‌شود که این درمانگاه به بیماران کرونایی هم خدمات می‌دهد و کمک حال بیماران است.

درمانگاه حضرت ابوالفضل(ع) یکی از مراکز طب سنتی ایرانی‌اسلامی در مشهد واقع در محله امیرآباد است. یک مجتمع علمی، فرهنگی و درمانی که توسط حاج حسین کوهستانی در سال١٣٦٧ دایر می‌شود. این درمانگاه پس از حاج حسین به دست هادی کوهستانی، پسرش، اداره می‌شود.

 در این مکان درمانی داروهای گیاهی تجویز می‌شود، از دیگر خدمات درمانگاه حجامت و بادکش با رعایت موارد بهداشتی و طب سنتی است و اما حالا 2سال می‌شود که این درمانگاه به بیماران کرونایی هم خدمات می‌دهد و کمک حال بیماران است.

 

بخشی برای معاینه بیماران کرونایی

به محض ورود به سالن اصلی، روی زمین خط ممتد قرمزی را پیش رویم می‌بینم. نوار قرمز را می‌گیرم، پیش می‌روم و به در سفیدرنگی می‌رسم که روی آن نوشته شده بخش حاد تنفسی. این همان بخش جدید است که 2سال پیش در این درمانگاه به راه افتاده است. بخشی برای معاینه بیماران کرونایی.

هادی کوهستانی درباره این بخش تازه‌تأسیس توضیح می‌دهد: در اردیبهشت سال٩٩، همان ابتدای شیوع کرونا این بخش تازه را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم کنار کادر درمان قرار بگیریم و به نوبه خودمان به بیماران کرونایی خدمات دارویی و درمانی ارائه بدهیم. آن اوایل این بخش سوت و کور بود اما با اطلاع‌رسانی‌ها در فضای مجازی رفته رفته شلوغ‌تر شد. 

حالا بیماران کرونایی از همه جای شهر با درمانگاه تماس می‌گیرند. ابتدا آزمایش پی‌سی‌آر از بیمار گرفته می‌شود. اگر پاسخ آزمایش مثبت باشد با توجه به مزاج بیمار، شدت و شرایط بیماری و... داروی گیاهی دریافت می‌کند. این دارو ها داروهایی هستند که مقاومت و ایمنی بدن را افزایش می‌دهند. در کنار آن تغذیه‌درمانی هم انجام می‌شود و برنامه غذایی مشخصی برای او تنظیم می‌شود. مثلا سیب، گلابی و انجیر مقاومت بدن را افزایش می‌دهد و ما برای بیشتر بیماران کرونایی این میوه‌ها را تجویز می‌کنیم. 

برای برخی بیماران که سن و سال بیشتری دارند و امکان مراجعه ندارند به منزل آن‌ها پرستار اعزام می‌کنیم تا معاینه در منزل انجام شود. علاوه بر این‌ها حجامت هم برای بیشتر بیماران کرونایی انجام می‌دهیم چرا که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

حجامت  باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

بیماران در مراحل پیشرفته،‌ نیاز به بیمارستان دارند

در این 2سال بالغ بر 500بیمار کرونایی به آن‌ها مراجعه کرده‌اند. از جوان ٢٥ساله بگیرید تا سالمند ٧٠ساله. ٨٠درصد این بیماران هم بهبود پیدا کرده‌اند. کوهستانی توضیح می‌دهد: «تنها در 2ماه اخیر 7مورد بهبودیافته داشته‌اند. البته این را هم می‌گوید بیشتر افرادی که با تجویز داروی گیاهی بهبود پیدا می‌کنند افرادی هستند که در همان مراحل ابتدایی و بروز علائم به درمانگاه مراجعه کرده‌اند، تمام داروهای تجویزشده را مصرف کرده و تغذیه مناسب داشته‌اند.

 افرادی که در مراحل پیشرفته‌تر بیماری به درمانگاه مراجعه می‌کنند بیشتر به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دیگر ارجاع داده می‌شوند چون نیاز به خدمات تخصصی‌تر درمانی دارند.»

هادی کوهستانی در انتها از بسته‌های گیاهی دارویی می‌گوید که برای بیماران کرونایی در این درمانگاه تجویز می‌شود. اگر بیمار نیازمند باشد این بسته‌ها رایگان در اختیار او قرار داده می‌شود. دیگر شهروندان هم که شرایط پرداخت تمام هزینه داروها و دوا و درمان را ندارند می‌توانند از روحانی مسجد محله خود معرفی‌نامه بگیرند و داروها و خدمات را با هزینه ناچیز دریافت کنند تا سلامتی خود را به دست آورند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر