کد خبر: ۱۶۰۴
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه شهید حسین صادقی به کوچه حسینیه بعثت معروف است

شمایل شهید حسین صادقی در همان ابتدای ورود به خیابان، روی دیواری بلند دیده می‌شود. او یکی از اهالی همین محله بوده که سال ١٣٦٢ در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت می‌رسد. ابتدای امسال به درخواست اهالی و مشارکت اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه6 شمایل او روی دیوار این محله نقش می‌بندد. کوچه‌ای که سال‌ها با نام ٢٢بهمن یا کوی صادقیه شناخته می‌شد اما حالا مدتی است که به نام یکی از شهدای محله نام‌گذاری شده است.

شمایل شهید حسین صادقی در همان ابتدای ورود به خیابان، روی دیواری بلند دیده می‌شود. او یکی از اهالی همین محله بوده که سال ١٣٦٢ در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت می‌رسد. 

ابتدای امسال به درخواست اهالی و مشارکت اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه6 شمایل او روی دیوار این محله نقش می‌بندد. کوچه‌ای که سال‌ها با نام ٢٢بهمن یا کوی صادقیه شناخته می‌شد اما حالا مدتی است که به نام یکی از شهدای محله نام‌گذاری شده است. 

خیلی‌ها اما هنوز این خیابان را با نام قدیمی‌اش می‌شناسند. به گفته قدیمی‌های محل، این خیابان یکی از قدیمی‌ترین معابر منطقه است که در گذشت سال‌ها تغییر چندانی نداشته است.

 

مسجد و حسینیه بعثت، مسجد قدیمی کوچه است که در سال ١٣٥٩ تأسیس می‌شود.

 

انتهای این کوچه به پارک خطی ارغوان در کنار بزرگراه بسیج می‌رسد. تنها بوستان این محله که امکانات چندانی هم ندارد.

 

یکی از معابر آن، به نام شهید زری موسوی نام‌گذاری شده که در یکی از روستاهای خطه آبادان بر اثر اصابت ترکش به شهادت می‌رسد.

 

جواد عفیفه بقال قدیمی محله محمدآباد است که در کوچه شهید صادقی کسب و کارش را راه می‌اندازد. پسر او علیرضا حالا این مغازه را می‌چرخاند.
ارسال نظر