کد خبر: ۱۶۳۵
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

حمایت قرارگاه جهادی پیروان ولایت از بیماران کرونایی

محمدرضا نوری، عضو هیئت امنای مسجد سید الشهدا(ع) می‌گوید: آپارتمان‌های زیادی در محله حجاب وجود دارند که جمعیت فراوانی را در خود جا داده‌اند. از ابتدای شیوع کرونا با اجرای طرح «مسجد، سنگر سلامت» که به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در ایام کرونا شروع شد، به شناسایی بیماران کرونایی پرداختیم. نیروهای بسیجی مسجد در این طرح، افراد یا خانواده‌های کرونایی را شناسایی می‌کنند تا بتوانند خدمات درمانی و بهداشتی را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

پایگاه‌های بسیج و مساجد جزو اولین نهادهایی بودند که با شیوع کرونا پا به میدان گذاشتند و برای رفع مشکلات حاصل از این بیماری به مردم کمک کردند. با اینکه مشهد موج پنجم را پشت سر گذاشته و دوباره به وضعیت زرد رسیده است، اما ارائه خدمات درمانی، اقتصادی و معیشتی توسط بسیجیان به بیماران کرونایی و اقشارآسیب‌پذیر ادامه دارد. مسجد حمزه سیدالشهدا(ع) و قرارگاه جهادی پیروان ولایت در محله حجاب از جمله مراکزی است که همچنان به بیماران کرونایی خدمات درمانی و معیشتی می‌دهد.

 

خدمات بهداشتی رایگان به بیماران

مسجد حمزه سیدالشهدا(ع) و همه گروه‌های مرتبط با این مسجد از جمله هیئت متوسلین به ثامن الائمه(ع)، قرارگاه جهادی پیروان ولایت، پایگاه بسیج شهید سردار غلام‌رضا سمائی و پایگاه بسیج ریحانه النبی(س) در این مدت به بیماران کرونایی کمک‌های زیادی کرده‌اند. یکی از بهترین مثال‌ها در این باره تهیه 7کپسول اکسیژن توسط این مسجد برای بیماران نیازمند کرونایی هم‌زمان با شیوع موج پنجم بود. 

محمدرضا نوری، عضو هیئت امنای مسجد سید الشهدا(ع)، در این باره می‌گوید: «آپارتمان‌های زیادی در محله حجاب وجود دارند که جمعیت فراوانی را در خود جا داده‌اند. از ابتدای شیوع کرونا با اجرای طرح «مسجد، سنگر سلامت» که به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در ایام کرونا شروع شد، به شناسایی بیماران کرونایی پرداختیم. 

نیروهای بسیجی مسجد در این طرح، افراد یا خانواده‌های کرونایی را شناسایی می‌کنند تا بتوانند خدمات درمانی و بهداشتی را در اختیار آن‌ها قرار دهند. در موج پنجم کرونا تعدادی از ساکنان این محله به کرونا مبتلا شدند که نیاز به کمک داشتند. قرارگاه جهادی پیروان ولایت با کمک مردم و خیران تعداد 7کپسول اکسیژن برای بیماران تهیه کرد. بیماران با ما تماس می‌گرفتند و نیروهای جهادی کپسول را به منازلشان می‌بردند و برای آن‌ها نصب می‌کردند.

 

فراخوان برای کار جهادی

از دیگر خدمات قرارگاه جهادی پیروان ولایت، انجام تزریقات و پانسمان بود. قرارگاه فراخوانی برای دعوت به کار جهادی در فضای مجازی قرار داد و از کسانی که در زمینه بهیاری تجربه داشتند خواست به کمک بیماران بیایند. در مدت شیوع کرونا هزینه‌های درمان و تزریقات زیاد بود و این نیروها با انجام کار رایگان به اقتصاد خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا کمک مؤثری کردند.»

 

توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی

تهیه و توزیع غذای گرم به‌ویژه سوپ برای بیماران کرونایی از دیگر فعالیت‌های این مسجد و نیروهای بسیجی آن است. نوری در ادامه می‌گوید: «پایگاه بسیج خواهران ریحانه النبی(س) در این مدت با تهیه غذاهای گرم کمک زیادی به بیماران کرد. تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی با کمک خیران و بانیان برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم و صفر، بخش دیگری از فعالیت‌های کرونایی در این محله است.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر