کد خبر: ۱۶۵۶
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

آموزش هنر به کودکان کار

ماریناسادات حسینی، نوجوان محله کلاهدوز، از آن دسته افرادی است که در کنار یادگیری علم و پیشرفت در ورزش و قرآن، کمک به کودکان کار را اولویت زندگی خود قرار داده است و دوست دارد این‌کار به شکل پویشی بزرگ با همکاری مسئولان و همراهی سایر دانش‌آموزان ادامه داشته باشد.

ماریناسادات حسینی، نوجوان محله کلاهدوز، از آن دسته افرادی است که در کنار یادگیری علم و پیشرفت در ورزش و قرآن کمک به کودکان کار را اولویت زندگی خود قرار داده است و دوست دارد این‌کار به شکل پویشی بزرگ با همکاری مسئولان و همراهی سایر دانش‌آموزان ادامه داشته باشد.

 

گام برداشتن در مسیر قرآن

مارینا علاقه زیادی به قرآن و فراگیری آن دارد. این علاقه او را در مسیر کمک به کودکان کار قرار داده است چنان‌که سال گذشته با توزیع بسته‌های غذایی میان آن‌ها برای خودش جا باز کرده است. او توضیح می‌دهد: «در ابتدا به‌دست‌آوردن اعتماد آن‌ها سخت بود اما اکنون ارتباط خوبی میانمان برقرار است. با همین اعتماد به آن‌ها در تحصیلشان کمک می‌کنم. همچنین در مناسبت‌های مذهبی با دادن هدیه، اجرای نمایش، خواندن دعا و زیارت عاشورا آن‌‌ها را با ائمه(ع) بیشتر آشنا می‌کنم.»

می‌خواهم تا بخشی از فرهنگ‌سراها را برای آموزش کودکان‌کار و بانوان سرپرست‌خانوار قرار دهند تا آن‌ها ضمن آموزش هنر بتوانند دست‌ساخته‌های خود را بفروشند

مارینا در این زمینه خواسته‌ای هم از شهردار دارد «می‌خواهم تا بخشی از فرهنگ‌سراها را برای آموزش کودکان‌کار و بانوان سرپرست‌خانوار قرار دهند تا آن‌ها ضمن آموزش هنر بتوانند دست‌ساخته‌های خود را بفروشند. دوست دارم این‌کار تبدیل به پویش بزرگ‌تری شود و دانش‌آموزان دیگر هم وارد این پویش شوند تا بتوانیم به کودکان کار کمک کنیم.»

[2036]

 

کسب مقام دوم در تکواندو

مارینا در کنار فراگیری قرآن به پرورش استعدادهای دیگرش هم پرداخته و گواهی‌های مرتبط با زبان‌انگلیسی، نقاشی، آموزش محاسبات ریاضی با استفاده از چرتکه و ورزش رزمی دفاعی تکواندو را کسب کرده است. می‌گوید: «از کلاس اول در حوزه ورزش تکواندو فعالیت دارم. سال94 نیز توانستم رتبه دوم مسابقات قهرمانی آزاد تکواندو بانوان خراسان را به دست آورم. 

در حال حاضر گواهی‌نامه کمربند دان2 را از فدراسیون تکواندو کشور دریافت کرده‌ام. سال98 نیز برگزیده رشته نقاشی در سی‌و‌هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان استان شدم. همچنین توانسته‌ام در کلاس پنجم مقام اول آزمون روبیک در ناحیه4 و گواهی‌نامه شرکت در مسابقات بین‌المللی ریاضیات کانگورو در سال96 را کسب کنم.» او یک سالی است که خبرنگار خبرگزاری پاناست و در حوزه تهیه اخبار مربوط به اداره آموزش‌و‌پرورش ناحیه4 فعالیت دارد.

ارسال نظر