کد خبر: ۱۶۵۸
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه‌ای با صفای قدیم

کوچه شهیدصادقی 2/15 یکی از کوچه‌های اصلی محله آبکوه محسوب می‌شود و رفت‌و‌آمد در آن زیاد است. اهالی این کوچه در گذشته‌های خیلی دور شاهد عبور حیواناتی مانند شتر، الاغ و... بودند که راکبانش برای کار از این معبر گذر می‌کردند. سال‌هاست که همه چیز نوین شده اما هنوز هم رفاقت‌ها و دورهمی‌های اهالی برقرار است. هنوز می‌شود سبزی‌پاک‌کردن بانوان و نذری‌دادن را در این کوچه دید.

کوچه شهیدصادقی 15/2یکی از کوچه‌های اصلی محله آبکوه محسوب می‌شود و رفت‌و‌آمد در آن زیاد است. اهالی این کوچه در گذشته‌های خیلی دور شاهد عبور حیواناتی مانند شتر، الاغ و... بودند که راکبانش برای کار از این معبر گذر می‌کردند. سال‌هاست که همه چیز نوین شده اما هنوز هم رفاقت‌ها و دورهمی‌های اهالی برقرار است. هنوز می‌شود سبزی‌پاک‌کردن بانوان و نذری‌دادن را در این کوچه دید. اینجا برای ساکنان صفایی دیگر دارد و درختان کهن آن زینت‌بخش کوچه هستند. با این حال کوچه باریک است و در شب‌ها روشنایی مناسب برای رانندگان و شهروندان را ندارد و به همین دلیل خطرآفرین است.

حسینیه جوانان بنی‌هاشم از سال‌1359 به برگزاری مراسم مذهبی در این کوچه می‌پردازد. هنوز هم مانند گذشته این حسینیه فعالیت دارد.

 

اکبر باهوش 72سال دارد. این ساکن قدیمی محله تلخی‌ها و خوشی‌های آبکوه را به‌خوبی به یاد دارد.

 

حمید صداقت، عضو شورای اجتماعی محله، تا کنون در حل بسیاری از مشکلات اهالی آبکوه، مشارکت داشته است.

 

مغازه خواربارفروشی مرحوم رمضان باهوش از قدیمی‌ترین مغازه‌های محله بود که اهالی با آن خاطره دارند.

 

ارسال نظر