کد خبر: ۱۶۷۹
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مردم کوچه شهید آوینی ۴۳ را به کوی امام خمینی(ره) می شناسند

کوچه شهید آوینی 43 (شهید صادق حسین پورعلوی) مدت‌ها مرز منطقه شهری و روستایی بوده است. سمت چپ این خیابان از سمت بولوار آوینی، زمین کشاورزی و زمین‌های بایر بوده است، اما در سمت راست اهالی قدیمی با بیشتر از 30سال سکونت دارند. قدیمی‌ها می‌گویند که این کوچه به کوی امام خمینی(ره)معروف بوده و حکایت از علاقه زیاد مردم به امام خمینی(ره) داشته است. از دیگر ویژگی‌های قدیم کوچه، وجود چند مرغداری بوده است که با پیگیری اهالی یکی یکی جمع می‌شوند. یکی مخروبه و دیگری بوستان گلشن شده است و سومی هم انبار شده است.

 کوچه شهید آوینی 43 ( شهید صادق حسین پورعلوی) مدت‌ها مرز منطقه شهری و روستایی بوده است. سمت چپ این خیابان از سمت بولوار آوینی، زمین کشاورزی و زمین‌های بایر بوده است، اما در سمت راست اهالی قدیمی با بیشتر از 30سال سکونت دارند. قدیمی‌ها می‌گویند که این کوچه به کوی امام خمینی(ره)معروف بوده و حکایت از علاقه زیاد مردم به امام خمینی(ره) داشته است. از دیگر ویژگی‌های قدیم کوچه، وجود چند مرغداری بوده است که با پیگیری اهالی یکی یکی جمع می‌شوند. یکی مخروبه و دیگری بوستان گلشن شده است و سومی هم انبار شده است.

 

حسن محمدنیا 40سال ساکن این کوچه است.او سال‌ها نبش کوچه جوشکاری داشت . حسن رمضانی مقدم هم حدود 50سال در همین کوچه خیاطی داشته است.

 

مسجد صادق الائمه(ع) در انتهای این کوچه قرار دارد. اصغر مولایی از اهالی منطقه، زمین این مسجد را وقف کرده‌است.

 

مرکز خدمات جامع سلامت شهری گلشهر در حاشیه این کوچه در ایام شیوع کرونا فعالیت‌های موثر و مفیدی در جهت کنترل و درمان بیماری انجام دادند.

 

کسب خاص این کوچه کارگاه کش‌بافی قدیمی است. حسین و حسن جاویدی حدود 30 سال است چراغ این کارگاه را روشن نگه داشته اند.
ارسال نظر