کد خبر: ۱۷۲۴
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

معبر محبوب نابینایان و ناشنوایان

خیابان آموزگار شهید رجائی38 جزو اولین معابر محله دانشجو بوده است که 25سال قبل ساخت و ساز در آن آغاز شده است و شکل مسکونی به خود گرفته است. این معبر که به معلم53 هم متصل است به نام قائم مقام فراهانی نام‌گذاری شده است و 2مدرسه پیش‌دبستانی و دبستان نابینایان امام علی(ع) و هنرستان ناشنوایان حضرت زهرا(س) را در خود جای داده است‌ و این کوچه را تبدیل به مرکز آموزش استثنایی منطقه کرده است.

خیابان آموزگار شهید رجائی38 جزو اولین معابر محله دانشجو بوده است که 25سال قبل ساخت و ساز در آن آغاز شده است و شکل مسکونی به خود گرفته است. 

این معبر که به معلم53 هم متصل است به نام قائم مقام فراهانی نام‌گذاری شده است و 2مدرسه پیش‌دبستانی و دبستان نابینایان امام علی(ع) و هنرستان ناشنوایان حضرت زهرا(س) را در خود جای داده است‌ و این کوچه را تبدیل به مرکز آموزش استثنایی منطقه کرده است. این معبر به‌واسطه اتصال 2بولوار آموزگار و معلم به یکدیگر محل تردد وسایل نقلیه فراوانی است.

مریم، محبوبه و سعید مصلحی 3خواهر و برادر معلم نابینا هستند که بیش از 10سال است با علاقه فراوان به دانش‌آموزان نابینا درس می‌دهند.

 

نمایشگاه صنایع تولیدی دانش‌آموزان حضرت زهرا(س) در سال86 و به همت مرحوم ابراهیم صراف‌زاده و علی فرهبد در این معبر ساخته شده است.

 

هنرستان فنی‌و حرفه‌ای امیرکبیر به عنوان یکی از فضاهای آموزشی مرکز ملی آموزش و پرورش استعدادهای درخشان کشور در سال98 در این خیابان ساخته شده است.

 

علی شعبانزاده پیرمرد 65ساله و جزو اولین ساکنان این معبر و کاسب خوش‌روی محله است که به همراه فرزندش مشغول کار تابلوسازی در این خیابان هستند.

 

ارسال نظر