کد خبر: ۱۷۴۶
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

عزتمندی «عزتمند» با شکستن 1000سنگ

مشت‌های گره‌کرده‌اش را یکی‌یکی روی سنگ‌ها فرود می‌آورد و آن‌ها را تکه‌تکه می‌کند. زمان چندانی نمی‌گذرد که با هر مشتی که فرود می‌آورد، خون هم روی سنگ‌ها فواره می‌زند، اما او از حرکت نمی‌ایستد و تا آخرین سنگ ادامه می‌دهد. سنگ هزارم که شکسته می‌شود، سالن فرهنگ‌سرای غدیر می‌رود روی هوا. دخترها با چشمانی خیس از اشک شوق، چشم از استادشان برنمی‌دارند و او را تشویق می‌کنند.فاطمه عزتمند، نماینده سبک کیوکوشین‌ساکاماتو خراسان‌رضوی و مربی رزمی‌کار دختران محله پورسینا، چهارشنبه ٢٨مهرماه 1400 در سالن ورزشی فرهنگ‌سرای غدیر موفق به شکستن رکورد جهانی در رشته تمشیواری (هنر شکستن اجسام) شد.

مشت‌های گره‌کرده‌اش را یکی‌یکی روی سنگ‌ها فرود می‌آورد و آن‌ها را تکه‌تکه می‌کند. زمان چندانی نمی‌گذرد که با هر مشتی که فرود می‌آورد، خون هم روی سنگ‌ها فواره می‌زند، اما او از حرکت نمی‌ایستد و تا آخرین سنگ ادامه می‌دهد. سنگ هزارم که شکسته می‌شود، سالن فرهنگ‌سرای غدیر می‌رود روی هوا. دخترها با چشمانی خیس از اشک شوق، چشم از استادشان برنمی‌دارند و او را تشویق می‌کنند.فاطمه عزتمند، نماینده سبک کیوکوشین‌ساکاماتو خراسان‌رضوی و مربی رزمی‌کار دختران محله پورسینا، چهارشنبه ٢٨مهرماه در سالن ورزشی فرهنگ‌سرای غدیر موفق به شکستن رکورد جهانی در رشته تمشیواری (هنر شکستن اجسام) شد.

 

شکستن رکورد دنیا

از سال‌ها پیش مربیگری را شروع کرده است. استعداد بچه‌های رزمی‌کار منطقه را که دید، همه هم‌وغمش این شد که هرچه را آموخته است، به آن‌ها هم یاد بدهد. صدها شاگرد دارد که بسیاری از آن‌ها مدال‌های رنگارنگ کشوری کسب کرده‌اند. حالا خیلی از این شاگردها در سالن فرهنگ‌سرای غدیر جمع شده‌اند تا هنرنمایی استادشان را ببینند. برنامه با هنرنمایی شاگردانش آغاز می‌شود. بچه‌ها یکی‌یکی جلو می‌آیند و مقابل چشم خانواده‌ها و حاضران حرکات رزمی را انجام می‌دهنداما نمایش اصلی در انتهای برنامه انجام می‌شود.
سرانجام فاطمه عزتمند به میدان می‌آید. گوشه سالن، پشت اولین ردیف سنگ‌ها می‌ایستد. دسته‌های سنگ که درمجموع 1000قطعه می‌شوند، سرتاسر سالن ردیف‌به‌ردیف چیده شده‌اند. نمایش شروع می‌شود. بچه‌ها آن سوی ردیف سنگ‌ها قدم‌به‌قدم با او جلو می‌آیند و تشویقش می‌کنند. او با جدیت مشت‌های گره‌کرده‌اش را یکی‌یکی روی سنگ‌ها فرود می‌آورد و سنگ‌ها به‌سرعت تکه‌تکه می‌شوند. چیزی نمی‌گذرد که با هر مشتی که فرود می‌آورد، محافظ دستش باز می‌شود و خون روی سنگ‌ها فواره می‌زند، اما او از حرکت نمی‌ایستد و تا آخرین نفس ادامه می‌دهد. سنگ هزارم که شکسته می‌شود، سالن فرهنگ‌سرای غدیر از صدای شور و شعف دخترها می‌رود روی هوا. او 1000قطعه سنگ را در عرض 2دقیقه می‌شکند و موفق به رکوردزنی می‌شود.

فاطمه عزتمند 1000قطعه سنگ را در عرض 2دقیقه می‌شکند و موفق به رکوردزنی می‌شود

 

هیچ سازمانی حاضر به همکاری نمی‌شد

بعد از اینکه نفسی تازه می‌کند، با او به گفت‌وگو می‌نشینیم: بیش از یک‌سال است که در حال تمرینم و به‌صورت مجازی زیرنظر شیهان مهدی حبیبی که ساکن شمال است، این یک‌سال تمرین را گذرانده‌ام.
کنار آموزش به بچه‌ها، تا وقت خالی پیدا می‌کرده، ضربه‌زدن به درخت، سنگ، چوب و هرچیزی که دم دستش بوده، تمرین می‌کرده است، اما به گفته او، قسمت سخت ماجرا نبود همکاری و حمایت سازمان‌های مختلف بوده است. می‌گوید: با وجود این همه سابقه مربیگری و افتخارآفرینی، هیچ سازمانی مسئولیت برگزاری این همایش را بر عهده نمی‌گرفت. 

حتی برای تهیه سنگ‌ها به بسیاری از مسئولان ورزشی و غیرورزشی مراجعه کردم، اما پاسخی دریافت نکردم و هزینه نیمی از سنگ‌ها را مرتضی ظهیری از شهرستان ساری قبول کرد و فرهنگ‌سرای غدیر هم سالن ورزشی‌اش را برای اجرای برنامه در اختیار ما گذاشت.
در ادامه اسماعیل حاجی‌آبادی، سرپرست هیئت کاراته استان خراسان‌رضوی، می‌گوید: حضور در این برنامه نگرش من را به ورزش این منطقه دگرگون کرد؛ اینکه چه مربی‌ها و رزمی‌کاران سخت‌کوشی در این منطقه هستند و افرادی که بی‌منت و بی‌چشمداشت برای پرورش استعداد بچه‌های رزمی‌کار تلاش می‌کنند. بی‌شک به‌زودی نشستی با رئیس اداره‌کل ورزش‌وجوانان و دیگر سازمان‌های استان خراسان‌رضوی برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم قدم‌های مثبتی را برای پرورش استعداد رزمی‌کاران در این منطقه برداریم.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ارزو
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
0
عالی استاد شما واقعا عالی هستین ??❤❤??????
سعیده
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
0
واقعا کی میتونه هزارتا سنگ رو بشکنه واقعا که خیلی دست های قویی داشته ??
باریکلا به این بانوی رزمی که باعث افتخار کشور ما است?❤
ناشناس
| -
واقعا کی میتونه هزارتا سنگ رو بشکنه واقعا که خیلی دست های قویی داشته ?? باریکلا به این بانوی رزمی که باعث افتخار کشور ما است?❤
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
0
0
این مربی مایه ماشالله خانم عزتمند ♥️♥️??