کد خبر: ۱۷۶۳
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

خیابان شرکت برقی‌های قدیم

قدیمی‌ترین قسمت از محدوده بولوار صیاد شیرازی، خیابانی است که از گذشته تا الان «نور» نام داشته است و اکنون، طبق تقسیمات شهری، در محله لادن قرار گرفته است. بیشتر دکان‌هایش هنوز همین نام «نور» را بر سردر خود دارند. قدمت این خیابان به بیش از 50 سال می‌رسد. آن‌طور که اهالی می‌گویند شرکت برق به کارمندانش زمین‌های این محدوده را در قطعات 250 متری و به مدیرانش هم قطعات هزار متری محله ویلا را داده است.

قدیمی‌ترین قسمت از محدوده بولوار صیاد شیرازی، خیابانی است که از گذشته تا الان «نور» نام داشته است و اکنون، طبق تقسیمات شهری، در محله لادن قرار گرفته است. بیشتر دکان‌هایش هنوز همین نام «نور» را بر سردر خود دارند. قدمت این خیابان به بیش از 50 سال می‌رسد. آن‌طور که اهالی می‌گویند شرکت برق به کارمندانش زمین‌های این محدوده را در قطعات 250 متری و به مدیرانش هم قطعات هزار متری محله ویلا را داده است. بعضی زمین‌های قولنامه‌ای هم ساخت‌و‌سازهای بی‌ضابطه‌‌ای را موجب شدندکه ظاهر این خیابان را از استاندارد شهرسازی خارج کرده‌اند.

 

بیشتر فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی محله در مسجد و حسینیه و مجتمع فرهنگی امام حسین(ع) در انتهای کوچه نور 7 انجام می‌شود.

 

لابه‌لای آپارتمان‌ها هنوز هم بعضی خانه‌های یک‌طبقه قدیمی پیدا می‌شوند که یادآور خاطرات دهه 60 اهالی باشند.

 

انبار بزرگ شرکت برق با مجموعه‌های ورزشی‌اش در انتهای خیابان، بخش دیگری از شناسنامه این معبر است.

 

دکوراسیون آرایشگاه آقای غلامحسن رمضان‌زاده، قدیمی و معتمد محله از 36 سال پیش بدون تغییر مانده است.

 

ارسال نظر