کد خبر: ۱۷۶۵
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مهربانی به وقت کرونا

پوران نادعلی‌زاده، از خیران و فعالان اجتماعی محله نیروهوایی، بعد از فوت مادرش در خرداد امسال، به پیشنهاد پدرش تصمیم گرفت خیرات اموات را به‌جای دادن ولیمه و ناهار و شام، به توزیع نان رایگان در محلات حاشیه‌ای شقایق و شهرک صابر بپردازد که در همسایگی محله نیروهوایی است.

در این روزها که بیماری کرونا اقتصاد بسیاری از خانواده‌ها را نشانه گرفته است، افراد حاشیه‌نشین که بیشترشان کارگر هستند، بیش از دیگر مردم جامعه آسیب دیده‌اند. این آسیب‌های اقتصادی در برخی محلات تا اندازه‌ای همه‌گیر شده است که گاهی مردم برای تهیه نان روزمره‌شان با مشکل روبه‌رو می‌شوند و حساب دفتری نانوایی محله‌شان سر به فلک می‌کشد. 

پوران نادعلی‌زاده، از خیران و فعالان اجتماعی محله نیروهوایی، بعد از فوت مادرش در خرداد امسال، به پیشنهاد پدرش تصمیم گرفت خیرات اموات را به‌جای دادن ولیمه و ناهار و شام، به توزیع نان رایگان در محلات حاشیه‌ای شقایق و شهرک صابر بپردازد که در همسایگی محله نیروهوایی است.

 

توزیع نان رایگان در نانوایی محل

نادعلی‌زاده که از فعالان اجتماعی مسجد امام حسن(ع) در محله نیروهوایی است، می‌گوید: وقتی می‌خواستیم برای مادر مرحومم، ربابه فلاحتی، خیرات بدهیم، متوجه شدیم در نزدیکی محله ما مردمی زندگی می‌کنند که برای تأمین اولین نیازهایشان با مشکل روبه‌رو هستند و حتی توان تهیه نان هم ندارند. از نان شب واجب‌تر هم داریم؟ این موضوع را با پدرم مطرح کردم. او در دوران بیماری مادرم به‌مدت 3سال هرماه یک گوسفند برایش نذر کرده بود و گوشت آن را به آسایشگاه معلولان می‌داد و تصمیم داشت این خیرات را بعد از فوت مادر هم ادامه دهد. 

 با یکی از نانوایی‌های محله شقایق2 صحبت کردیم و قرار بر این شد که هر هفته مبلغ یک‌میلیون و 300هزار تومان برای تهیه نان به این نانوایی داده شود

با شنیدن این پیشنهاد تصمیم گرفت هزینه نان محله کم‌برخوردار شقایق هم را به عهده بگیرد. به همین دلیل با یکی از نانوایی‌های محله شقایق2 صحبت کردیم و قرار بر این شد که هر هفته مبلغ یک‌میلیون و 300هزار تومان برای تهیه نان به این نانوایی داده شود.

 

توزیع نان برای خانواده‌های کرونایی

خانم نادعلی‌زاده ادامه می‌دهد: از هفتم مادرم که اوایل تیرماه بود، هر یکشنبه این وجه واریز می‌شد تا مراحل تهیه آرد و پخت نان برای شب‌های جمعه انجام شود. مرداد بود که از طریق یکی از خیران فعال در این محله متوجه شدم برخی افراد در این محل هستند که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و حتی نمی‌توانند برای تهیه نان رایگان به نانوایی مراجعه کنند. 

موضوع را به پدرم اطلاع دادم تا بخشی از این وجه به خانواده‌های کرونایی اختصاص یابد، اما پدرم وقتی متوجه شد که اهالی این محله تا چه اندازه کم‌برخوردارند، به ما گفت تا زمانی که من زنده هستم، وجه مربوط به نانوایی بدون کم و کسر پرداخت خواهد شد و هزینه تهیه نان برای خانواده‌های کرونایی به‌صورت جداگانه پرداخت می‌شود. بعد از آن هرهفته 200هزار تومان هم برای تهیه نان خانواده‌های بی‌بضاعت مبتلا به کرونا به نانوایی پرداخت می‌شود تا نان‌های بسته‌بندی‌شده را به خانه‌های این افراد ببرند. 

نادعلی‌زاده که از فعالان اجتماعی مسجد امام حسن مجتبی (ع) است، همکاری خودش را با رابطان محلی در پهنه نه دره افزایش داده است. او این کار خیر را حاصل همکاری رابطان نیکوکار محلی مانند خانم خیرالنسا پیری و آقای توکلی نانوایی محله صابر می‌داند و از مردم می‌خواهد در انجام امور خیر باهم مشارکت داشته باشند.

ارسال نظر