کد خبر: ۱۷۷۶
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

از طناب‌زنی تا توپ‌زنی

مهدی سراج احمدی می‌گوید: سال99 مسابقات کشوری دانش‌آموزی بود. متین شرط سنی حضور در این مسابقات را نداشت اما من معرفی شدم و به‌دلیل کرونا، فیلم طناب‌زنی‌ام را فرستادم و مقام چهارم کشور را دریافت کردم. می‌خواستم تمریناتم را بیشتر و تخصصی‌تر کنم تا در مسابقه‌های بعدی مقام‌های بالاتر کشوری را به دست آورم اما مربی‌مان مربیگری گروهی در برنامه عصر جدید را برعهده گرفت.بعد از رفتن مربی‌مان هر کجا می‌رفتیم مربی طناب‌زنی پیدا نمی‌کردیم و چون مربی نداشتیم سالن هم در اختیارمان نمی‌گذاشتند.

همه چیز خیلی خوب شروع شد در کلاس‌ها از همه بچه‌ها زودتر یاد می‌گرفتیم برای همین در مدت کوتاهی چند مقام استانی و کشوری به دست آوردیم اما مربی‌مان به برنامه عصر جدید رفت و ما مهره سوخته شدیم. هرجا رفتیم دیگر نه مربی به ما دادند و نه سالن. این‌ها بخشی از صحبت‌های مهدی و متین سراج احمدی است. 2برادر 15 و 12ساله محله الهیه که طناب‌زنی‌شان بین همسایه‌ها معروف است.

 

عصر سرد نوجوانان بعد از عصر جدید

مهدی متولد سال85 و متین متولد88 است. سال97 مقابل مدرسه‌شان برگه‌های تبلیغاتی آموزش طناب‌زنی را می‌بینند. آن‌ها که همیشه در خانه و مدرسه طناب‌زنی می‌کردند این برگه را نزد پدرشان می‌برند و او هم برای ثبت‌نام پسرانش در این کلاس‌ها اشتیاق نشان می‌دهد. 

مهدی ماجرا را این‌طور تعریف می‌کند: پس از ثبت‌نام در کلاس‌های طناب‌زنی خیلی زود حرکاتی را که مربی‌مان آموزش می‌داد یاد گرفتیم برای همین سال97 ما را به مسابقات مدارس ناحیه6 فرستاد و در آنجا من مقام دوم طناب‌زنی انفرادی و مهدی مقام اول طناب‌زنی سرعتی را به دست آوردیم. سال98 هم مربیان‌مان، رضا و جواد رودهی ما را به مسابقات استانی دانش‌آموزی فرستاد که در آن مقام دوم را گرفتیم.

مهدی می‌گوید: سال99 مسابقات کشوری دانش‌آموزی بود. متین شرط سنی حضور در این مسابقات را نداشت اما من معرفی شدم و به‌دلیل کرونا، فیلم طناب‌زنی‌ام را فرستادم و مقام چهارم کشور را دریافت کردم. می‌خواستم تمریناتم را بیشتر و تخصصی‌تر کنم تا در مسابقه‌های بعدی مقام‌های بالاتر کشوری را به دست آورم اما مربی‌مان مربیگری گروهی در برنامه عصر جدید را برعهده گرفت.

 

استعدادهایی که می‌سوزد

متین صحبت‌های برادرش را این‌گونه ادامه می‌دهد: بعد از رفتن مربی‌مان هر کجا می‌رفتیم مربی طناب‌زنی پیدا نمی‌کردیم و چون مربی نداشتیم سالن هم در اختیارمان نمی‌گذاشتند.
مهدی در طناب‌زنی سرعتی مهارت دارد و متین رکورد طناب‌زنی ضربدری از پشت را دارد و می‌تواند در 30 ثانیه 62طناب به این شکل را بزند که در رده سنی خودش، رکورد بی‌نظیری است و معاون مدرسه از او خواسته برای ثبت رکوردش اقدام کند.

آن‌ها که می‌بینند استعدادشان دارد هدر می‌رود با حمایت پدرشان، آقا یحیی در کلاس‌های فوتبال ثبت‌نام می‌کنند 

طی یکی 2سال گذشته هر روز بچه‌های همسایه‌ها نزد این 2برادر می‌آیند و از آن‌ها می‌خواهند که طناب‌زنی را یادشان دهند و تاکنون متین به 6نفر آموزش داده است اما به‌دلیل نداشتن مربی نتوانسته سطح مهارتی خودش را بالاتر ببرد.

آن‌ها که می‌بینند استعدادشان دارد هدر می‌رود با حمایت پدرشان، آقا یحیی در کلاس‌های فوتبال ثبت‌نام می‌کنند و اکنون جزو تیم منتخب، در حال انجام تمرین‌های تخصصی هستند. به گفته آقا یحیی، مهدی و متین با وجود اینکه فقط 3ماه است فوتبال را شروع کرده‌اند در آن هم خوش درخشیده‌اند و مربی‎شان امیدوار است که آن‌ها بتوانند در این عرصه هم موفقیت‌های خوبی به دست آورند.

او کمی از مسئولان آموزش و پرورش دلخور است و در این باره می‌گوید: متأسفانه مسئولان هیچ توجه‌ای به فعالیت‌ها‌ و موفقیت‌های جانبی دانش‌آموزان ندارند و کوچک‌ترین حمایتی نمی‌کنند. فقط برخی معلمان و معاونان پرورشی مدرسه شهید آزادفر دلسوز بچه‌هایم بودند که در حد توان به آن‌ها انگیزه دادند.

ارسال نظر