کد خبر: ۱۷۹۰
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

ملی‌پوش محله بهمن در مسیر جهانی شدن

هانیه عابدی رشته ورزشی کاراته را در سیزده‌سالگی از یک باشگاه ورزشی در بولوار 22بهمن آغاز کرد و توانست پس از مدت کوتاهی با حضور در رقابت‌های مختلف استانی، کشوری و حتی رقابت‌های بین‌المللی، ده‌ها مدال رنگارنگ به دست بیاورد و از آن مهم‌تر، افتخار عضویت در تیم‌ملی کاراته بانوان را در نوزده‌سالگی کسب کند. شاید اگر اصرار خانواده در سال1388 برای نام‌نویسی هانیه در یک باشگاه ورزشی نبود، سرنوشت دیگری داشت، اما او حالا قهرمان رزمی‌کار محله بهمن است که آرزوی حضور روی تاتامی مسابقات جهانی کاراته ژاپن را دارد.

 هانیه عابدی رشته ورزشی کاراته را در سیزده‌سالگی از یک باشگاه ورزشی در بولوار 22بهمن آغاز کرد و توانست پس از مدت کوتاهی با حضور در رقابت‌های مختلف استانی، کشوری و حتی رقابت‌های بین‌المللی، ده‌ها مدال رنگارنگ به دست بیاورد و از آن مهم‌تر، افتخار عضویت در تیم‌ملی کاراته بانوان را در نوزده‌سالگی کسب کند.
شاید اگر اصرار خانواده در سال1388 برای نام‌نویسی هانیه در یک باشگاه ورزشی نبود، سرنوشت دیگری داشت، اما او حالا قهرمان رزمی‌کار محله بهمن است که آرزوی حضور روی تاتامی مسابقات جهانی کاراته ژاپن را دارد.
عنوان نخست مسابقات استانی دختران شاید به‌ظاهر در آلبوم افتخارات هانیه جایگاه درخورتوجهی نداشته باشد، اما ارزش معنوی اولین مدال آن‌قدر به او انگیزه داده است که گام‌های بعدی را پرقوت‌تر بردارد.

سال1398 نیز در مسابقات اوراسیایی که به میزبانی تبریز و با حضور ورزشکارانی از چند کشور برگزار شد، مقام اول را در وزن منفی46کیلوگرم گرفتم

 

افتخارات 12سال تلاش

لذت اولین مدالی که به دست آورد، هیچ‌وقت برایش کم‌رنگ نمی شود. خودش می‌گوید: پس از اینکه در باشگاه نام‌نویسی کردم، هیچ انگیزه‌ای برای رفتن نداشتم و فقط به اصرار زیاد خانواده به سالن می‌رفتم، تا اینکه پس از حدود یک‌ماه در مسابقات استانی کاراته در رده خردسالان شرکت کردم. با آنکه تجربه چندانی نداشتم، در این رقابت موفق شدم با غلبه بر حریفانم مقام اول را کسب کنم. این جایگاه باعث شد مربی و خانواده‌ام متوجه استعداد من بشوند و خودم نیز مشتاقانه این رشته را دنبال کنم.
هانیه عابدی 12سال تجربه حضور در رقابت‌های مختلف را دارد و درباره آن‌ها می‌گوید: به‌جز عناوین برتر در مسابقات استانی، سال1390 مقام قهرمانی کاراته نونهالان کشور، سال1392 مقام دوم قهرمانی نونهالان کشور، سال1393 مقام سوم نوجوانان کشور، سال1394 مقام‌های اول و سوم قهرمانی نوجوانان کشور، سال1395 در مسابقات کشوری سبک‌های آزاد مقام دوم و در مسابقات کشوری قهرمانان نوجوانان کشور در استان البرز 2مقام دوم را کسب کردم. پس از آن نیز در مسابقات بین‌المللی کاراته در آستارا موفق به کسب مقام دوم در بخش نوجوانان شدم. سال1396 در 4رقابت قهرمانی کشور شرکت کردم و در همه آن‌ها در وزن خودم اول شدم. از سال1397 وارد رده سنی جوانان شدم و در این رده سنی توانستم 2مقام نخست را در مسابقات قهرمانی کشور کسب کنم. سال1398 نیز در مسابقات اوراسیایی که به میزبانی تبریز و با حضور ورزشکارانی از چند کشور برگزار شد، مقام اول را در وزن منفی46کیلوگرم گرفتم.

 

دنبال‌کردن تربیت‌بدنی در دانشگاه

علاقه هانیه به ورزش باعث شده است تا او برای ادامه تحصیل رشته تربیت‌بدنی را در مقطع متوسطه و دانشگاه انتخاب کند. درباره وضعیت تحصیلی‌اش می‌گوید: از نوجوانی به رشته هواوفضا علاقه‌مند بودم. برای همین تصمیم داشتم در رشته ریاضی‌وفیزیک در مقطع متوسطه ثبت‌نام کنم، اما پس از مشورت با پدرم، در هنرستان تربیت‌بدنی نام‌نویسی کردم. با پایان دوره هنرستان نیز برای ادامه تحصیل رشته تربیت‌بدنی را انتخاب کردم تا از ورزش دور نمانم. می‌خواهم با مهارت ادامه بدهم تا بتوانم به اهدافم برسم که حضور در مسابقات قهرمانی جهان در کشور ژاپن و پس از آن مربیگری حرفه‌ای کاراته است. البته جا دارد از کمک و راهنمایی‌های خانواده و مربی خوبم خانم عزت فرمانی هم قدردانی کنم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر